آماده سازی۳۰ پرونده از آثار تاریخی کرمان جهت ثبت در فهرست آثار ملی

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۱:۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۲۱۱۶۷
آماده سازی۳۰ پرونده از آثار تاریخی کرمان جهت ثبت در فهرست آثار ملی
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 30 پرونده از آثار تاریخی(ملموس) و معنوی(ناملموس) این استان جهت ثبت در فهرست آثار ملی آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با اشاره به آماده سازی 30 پرونده از آثار تاریخی(ملموس) و معنوی(ناملموس) جهت ثبت ملی، افزود: تاکنون پرونده پنج اثر ناملموس تکمیل و یک اثر دیگر نیز در دست تهیه است.

وی همچنین به بیش از 20 اثر تاریخی که پرونده های آنها جهت ثبت ملی در حال آماده سازی است، اظهار داشت: این آثار از شهرستانهای مختلف استان بوده که با توجه به ارزش های تاریخی و فرهنگی دارای شرایط لازم ثبت ملی می باشند.

وفایی با اشاره به اینکه اموال فرهنگی- تاریخی و هنری که به تشخیص سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری حائز اهمیت ملی، در فهرست آثار ملی ایران ثبت خواهند شد،بیان داشت: ثبت اثر در فهرست آثار ملی خدشه‌ای به مالکیت وارد نخواهد کرد .

وی با بیان اینکه بعد از مراحل ثبت ملی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خدمات کارشناسی،نظارتی و علمی لازم را برای حفاظت از آثار متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی ارائه خواهد کرد، افزود: همچنین این اداره کل تمهیدات و تدابیر لازم برای ایجاد زمینه‌های همکاری مالکین بخش خصوصی را در جهت احیاء، مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی ثبتی اندیشیده است تا با همراهی و همکاری بیشتر، شرایط ایجاد کاربری های مناسب در این مکانهای تاریخی را فراهم آورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز