معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

اعطای تسهیلات بانکی با سود کمتر و مبلغ بالاتر

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۲:۵۵:۳۳
کد خبر: ۴۲۱۲۸۸
اعطای تسهیلات بانکی با سود کمتر و مبلغ بالاتر
منوچهر حبیبی در جلسه هماهنگی تسهیلات بازآفرینی مناطق مسکونی گفت: به منظور رونق بخش مسکن، دولت با ارائه تسهیلات با نرخ سود کمتر و مبلغ بالاتر به متقاضیان در ساخت و ساز کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه هماهنگی تسهیلات بازآفرینی مناطق مسکونی که با حضور جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، افزود: رکود در بخش مسکن تاثیر منفی در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور خواهد داشت به همین دلیل باید با اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای لازم و عملی بتوانیم رونق را به بخش مسکن بازگردانیم.

حبیبی با تاکید بر اینکه برای رونق این بخش باید موانع موجود را از میان برداشت، خاطرنشان کرد: صنعت ساخت و ساز به عنوان یک صنعت پیشرو در راستای توسعه اقتصادی کشور است که با رونق این بخش دیگر صنایع نیز فعال می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسکن در بخش اقتصاد و اشتغال دارای سهم 30درصدی است، بیان کرد: این بخش در چهار سال اخیر با فراز و نشیب های زیادی روبرود بود ولی خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تسهیلات ویژه ای برای توسعه این بخش در نظر گرفته شده که با تحقق آن شاهد رونق مسکن و دیگر صنایع خواهیم بود.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در حال حاضر دولتمردان و سیاستمداران کشور به این نتیجه رسیده اند که بخش مسکن باید رونق پیدا کند و برای این منظور نیز شرایط استفاده متقاضیان از تسهیلات بانکی با نرخ پایین تر و مبلغ بالاتر را فراهم کرده اند.

حبیبی اضافه کرد: براساس آمارهای صادر شده در گذشته به طور متوسط 5/3میلیون متر مکعب پروانه ساخت و ساز مسکن صادر می شد ولی در سال گذشته 5/1میلیون متر مکعب صدور پروانه ساخت و ساز داشتیم که نشان دهنده افت 60درصدی در این بخش است.

وی تصریح کرد: با اقدامات و تدابیر اندیشیده شده توسط دولت یازدهم در سال جاری سعی بر این است که با ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان خرید، ساخت و ساز و ساخت بافت های فرسوده آنها را برای فعالیت در این حوزه ترغیب کرده و انگیزه ایجاد کند.

این مسئول در ادامه به اطلاع رسانی ارائه تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن به مردم تاکید کرد و افزود: با راهکار اندیشیده شده توسط بانک مسکن شرایط خرید و ساخت مسکن سهل شده ولی دیگر دستگاه های مرتبط نیز باید با همکاری های لازم در این زمینه شرایط را برای متقاضیان فراهم کرده تا شاهد رونق بیشتر در این بخش باشیم.

مدیرعامل بانک مسکن استان قزوین نیز در ادامه گفت: بخش مسکن به عنوان مهم و محرک اصلی در حوزه اقتصاد و اشتغال است که یکی از راهکارهای اصلی بانک مسکن افزایش سقف تسهیلات بود که از خرداد ماه سال جاری در حال انجام است.

حسینی افزود: تسهیلات خرید مسکن به دو صورت با سپرده و بدون سپرده توسط متقاضیان است که تسهیلات بدون سپرده با نرخ 5/17درصد برای هر فرد 500میلیون ریال وام خرید و 100میلیون ریال در قالب وام جعاله است.

به گفته وی ارائه تسهیلات با سپرده 300میلیون ریال توسط متقاضی یک میلیارد و 200میلیون ریال با نرخ 13درصد است که بر حسب جمعیت در شهرهای استان این میزان متفاوت می باشد.

مدیرعامل بانک مسکن استان قزوین با اشاره به اینکه با افزایش تسهیلات در این بخش قدرت خرید مردم در مسکن نیز افزایش خواهد یافت بیان کرد: برای ساخت و ساز در قالب انبوه سازی از دو واحد به بالا به ازای هر واحد به صورت سنتی 900میلیون ریال، در قالب صنعتی سازی یک میلیارد و 100میلیون ریال، در قالب فناوری نوین یک میلیارد و 300میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون سپرده گذاری به متقاضیان پرداخت می شود.

حسینی ادامه داد: در بخش بافت های فرسوده نیز به ازای هر واحد 400میلیون ریال تسهیلات با سود 22درصد پرداخت می شود که مقرر شده 10درصد آن توسط دولت در قالب یارانه پرداخت شود.

به گفته وی در حال حاضر برای یک هزار و 450واحد تامین اعتبار شده که هم اکنون 303واحد از تسهیلات استفاده کرده اند.

در پایان این نشست مقرر شد ضمن استمرار این نشست هم اندیشی در جلسه های آتی مدیران ثبت و اسناد و املاک، انبوه سازان، مدیران دستگاه های خدمات رسان( آب، برق و گاز )نیز در جلسه حضور داشته باشند.

همچنین تقویت بخش اطلاع رسانی در خصوص ارائه تسهیلات بانک مکسن به متقاضیان و جمع آوری اطلاعاتی از وضعیت مسکن در استان واحدهای در حال ساخت و واحدهای خالی توسط شهرداری و مسکن و شهرسازی و نوشتن متنی با امضای استاندار مبنی بر حمایت دولت از ساخت و ساز در بافت فرسوده و ارسال آن به وزارتخانه از جمله مصوباتی بودکه در این نشست عنوان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز