دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

فیش های حقوقی نجومی در قزوین را رصد می کنیم

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۱:۲۸:۱۶
کد خبر: ۴۲۱۷۰۴
فیش های حقوقی نجومی در قزوین را رصد می کنیم
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: اینکه فردی چند صد میلیون تومان حقوق بگیرد و فرد دیگری حقوق اندکش هم معوق شود، با آرمان های نظام اسلامی مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهادت دکتر بهشتی به نام قوه قضائیه ثبت شده و امسال این مناسبت با ایام ماه مبارک رمضان متقارن شده است، ماه میهمانی خداوند سبحان؛ با استفاده از این فرصت ذی قیمت و با بهره گیری بیش از پیش از لیالی قدر، می توانیم در کسب معارف الهی گام های جدی برداریم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: از همه مومنان انتظار می رود در این ایام برای کسب فضیلت ها و بهره گیری از فضائل الهی تلاش کنند و کسانی که توفیق روزه از آنها به واسطه معذورات شرعی سلب شده است در حفظ شأن و منزلت این ماه الهی بکوشند که البته دستگاه قضایی همچنان سال های گذشته با هر گونه تظاهر به روزه خواری برخورد جدی خواهد کرد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: رسالت رسانه ای رسالت خطیر و مهمی است از این رو باید بدانیم که در کجا این رسالت را بر دوش داریم؛ ما در کشور جمهوری اسلامی که قرار است خروجی آن وحدت و یکپارچگی باشد، توفیق حضور و خدمت یافته ایم از این رو باید نسبت به خطوط قرمز نظام توجه کرده و از یاد نبریم که شهدا برای چه خون دادند و امروز جانبازان ما با چه هدف رنج ها را تحمل کرده و می کنند.

وی افزود: در این میان در حوزه قضائی تلاش ما و شما باید بر این محور استوار باشد که دقت در صیانت از آبرو و حیثیت افراد مورد مداقه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: طی سال94 در جرائم کیفری رشدی نداشتیم و حتی در برخی جرائم همچون وقوع سرقت 17درصد، آدم ربایی 50درصد و قتل 5درصد کاهش داشته ایم.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی اگرچه با تکثر مأموریت ها مواجه است و در زمینه نیروهای اداری و قضایی با کمبودهایی روبرو هستیم و امکانات موجود نیز متناسب با سطح مأموریت هایمان نیست ولی تلاش ما همواره بر این محور استوار بوده است که خدمت به مردم و تأمین امنیت دچار خلل و آسیبی نشود.

صادقی نیارکی تشریح کرد: تأمین این کمبودها تنها در حوزه اختیارات دستگاه قضایی نیست بلکه باید بسترهای آن در سایر قوا نیز فراهم شود البته براساس برنامه پنج ساله، سالانه 800قاضی به مجموعه دستگاه قضای در کشور اضافه می شود که با توجه به خروج تعدادی از قضات از بدنه دستگاه قضا به واسطه بازنشستگی، کمبودها در دستگاه قضا همچنان محسوس است.

وی ادامه داد: در خصوص انتشار فیش های حقوقی نجومی باید گفت که این اتفاق تلخ بود چراکه انتظار این است در کشور عدالت اجتماعی مقتضی اجرا شود و همه از عدالت اجتماعی برخوردار باشند در نتیجه اینکه فردی چند صد میلیون تومان حقوق بگیرد و فرد دیگری حقوق اندکش هم معوق شود، با آرمان های نظام اسلامی مغایرت دارد.

دادستان عمومی وانقلاب قزوین اظهارداشت: طرح موضوع حقوق های نجومی کار خوبی بود البته این موضوع مربوط به امروز و دیروز و این دولت و آن دولت نمی شود بلکه این نقیصه و ایراد پیشینه دارد و خوشبختانه در حال حاضر اراده ای در حاکمیت برای شکل گیری این مطالبه به وجود آمده است که در استان قزوین دادستانی بررسی هایی را در این زمنیه آغاز کرده است.

صادقی نیارکی بیان داشت: در بررسی این مهم باید این موضوع را نیز مدنظر داشته باشیم که حقوق عادلانه به معنای تساوی در پرداخت نیست بلکه افراد با توجه به شرایط کاری و سطح تأثیرشان و همچنین سایر شاخص ها تفاوت هایی را در دریافت باید داشته باشند که لحاظ کردن این شاخص ها مستلزم عدالت است.

وی اعلام کرد: موضوع جمع آوری عرضه قلیان در سفره خانه ها با جدیت در قزوین آغاز شده و در موارد تخلف اعلامی نسبت به بازرسی و برخورد با موارد یاد شده اقدام می گردد که در اقدام اخیر تعداد 8واحد عرضه کننده پلمپ شدند و در این میان متخلفانی که به اقدام غیرقانونی خویش اصرار داشته باشند، لغو پروانه خواهند شد.

دادستانعمومیوانقلابقزویندر پایان یادآورشد: در خصوص پرونده تخلف مسئولان در آبیک نیز اقدامات لازم برای رسیدگی در حال انجام است که متخلفان از مرکز غیردولتی و عمومی هستند و متهمان این پرونده مسئولان مدیریت شهری آبیک هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز