نماینده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری:

تحقق اقتصاد مقاومتی در البرز با راه اندازی شهر دانایی/ حمایت از شرکتهای دانش بنیان در اولویت

۱۳۹۵/۰۴/۰۳ - ۱۲:۰۷:۳۷
کد خبر: ۴۲۱۷۴۲
تحقق اقتصاد مقاومتی در البرز با راه اندازی شهر دانایی/ حمایت از شرکتهای دانش بنیان در اولویت
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی شهر دانایی در کرج گفت: تحقق این مهم نمونه بارز اجرای اقتصاد مقاومتی است که در این راستا شرکت های دانش بنیان حمایت می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، سید محمدحسین سجادی نیری عصر روز گذشته در نشست امضای تفاهم نامه تاسیس و بهره برداری از "شهر دانایی" مرکز نوآوری شکوفایی البرز با حضور مسئولان استانی و شهری در دفتر استاندار البرز اظهار داشت: به طور قطع انجام چنین اقداماتی برای خدمت به جوانان و فعالیت آنها منشاء خیر و برکت در سطح استان البرز و کرج خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت اقتصاد مقاومتی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور یکی از وظایف اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که حمایت از شرکتهای دانش بنیان با توجه به پتانسیلهای موجود از اهداف مورد نظر می باشد.
این مسئول افزود: توجه ویژه مجموعه استانداری البرز و شهرداری کرج برای استقرار مرکز نوآوری شکوفایی البرز در کرج بسیار قابل تقدیر است و نشان می دهد که مسئولان استان البرز برای همسویی پتانسیلها جهت شکوفایی استعدادهای جوانان اهتمام دارند.

سجادی نیری یادآور شد: در راستای این اجرای این طرح استانداری به عنوان پشتوانه و ستونی ارزشمند و شهرداری کرج نیز با همکاری سازمانهای پارکها و فضای سبز و فاوا به عنوان مجری و ارائه دهنده فکر و ایده می توانند اقدامات شایسته ای را انجام دهند.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت این معاونت از شرکتهای دانش بنیان خبر داد و اضافه کرد: باید روند همکاری و ایجاد ارتباط با این مراکز تسهیل شود تا بتوان خدمات مطلوبی را به آنها ارائه داد.
وی با اشاره به حجم عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور اظهار داشت: باید با ایجاد چنین مراکزی از توان و پتانسیل قشر تحصیل کرده و دانشگاهی نهایت بهره را برد.

این مسئول اعلام کرد: هم اکنون یکی از عمده مشکلات شرکت های دانش بنیان نوپا، محل استقرار و زیرساختهای مرتبط است که باید با حمایت از این مراکز، مشکلات آنها برطرف شود که اجرای طرح شهر دانایی در کرج نمونه بارز حمایت از چنین مراکزی است.

همچنین در این نشست استاندار البرز نیز در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت امام حسن(ع) اظهار داشت: با فراهم کردن زمینه ها و زیرساختهای اجرای پروژه شهر دانایی و راه انداز این مرکز، قطعا افرادی که در حوزه فناوری فعال و یا فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، تشویق می شوند و در این مراکز حضور می یابند.
سید حمید طهایی با اشاره وجود تعداد زیادی از جوانان نخبه در سطح استان البرز افزود: در فضای وحدت بخش استان، راه اندازی چنین مراکزی در شهر با حمایت معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری را باید به فال نیک گرفت که نویددهنده اتفاقات خوب در استان است.

وی اظهار داشت: این مرکز به طور قطع در آینده به پایگاه علمی و نخبه پروری استان تبدیل می شود که در سطح کشور بی نظیر است.

این مسئول گفت: شهر دانایی به جهت گستره فراگیری که از حیث دسترسی و برخورداری از آخرین فناوری های نوین روز در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد، نخستین پایگاه جامع علمی در سطح ملی محسوب می شود، در واقع با راه اندازی این مرکز نخبگان و صاحبان ایده های نو زیر سقف واحدی طرح های خود را تبدیل به سازه های کاربردی خواهند کرد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه این مرکز با جذب دانشمندان، فرآیند مهاجرت مغزها را نیز روی چرخه معکوس قرار می دهد، تصریح کرد: این مرکز با حمایت شرکت های دانش بنیان کوچک و مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری هر روز به روز از تازه های علم و فناوری خواهد بود و مأمنی برای گردهمایی دانشمندان و نخبگان تا در قالب مراکز رشد و استارت آپ ها ایده های ذهنی را تجسم ببخشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز