شاعر آیینی استان :

توصیه مقام معظم رهبری به شاعر آیینی خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۰۹:۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۲۳۵۸۱
توصیه مقام معظم رهبری به شاعر آیینی خراسان شمالی
حاج داراب بدخشان، شاعر آیینی استان برای دیدار اهالی فرهنگ شعر و ادب فارسی با رهبری در نیمه رمضان سال جاری دعوت شده بود، این سفر دلپذیر را فراموش نشدنی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، «داراب بدخشان» شاعر پیشکسوت خراسان شمالی که بخت با  او یار شده بود تا در جمع شاعران در محضر رهبر انقلاب قرار گیرد، می گوید حضورش تداعی گر  لحظه های ناب دیدارش با رهبر معظم انقلاب  در سفر به  خراسان شمالی بود؛ لحظه هایی که  خوانده بود:«شمیم لحظه‌هایت می‌نوازد شاد و شورانگیز/ مدار خطّه‌ سبز خراسان شمالی را، چه کردی با بلندای نگاه گـرم سرشارت/ که بگرفتی قرار مردمـان این حوالی را...»، حالا  او یکبار دیگر برابرش ایستاده  بود و این بار بلندای نگاه گرم سرشار رهبر معظم انقلاب  آرام و قرار را از او ربوده و لبخند های دلنشین ایشان  گل واژه های عشق را بر جانش نشانده  بود.حال و هوایش آنقدر  ناب بود  که نمی شد بی تفاوت از کنار آن گذشت. این نابی و زلالی او را واداشت تا دمی با ما  بنشیند و برایمان از حس و حالش در لحظه دیدار  با یار بگوید.

هر چند برای  نخستین بار نبود که  به دیدار  رهبری شرف یاب می شد اما جنس این دیدار و صمیمیت حاکم بر  محفلی شاعرانه و شور و هیجانی  وصف ناپذیر، لحظه هایی را در خاطر «داراب بدخشان» حک و او را محو  مهربانی اش کرده است.

از نگاه پیر غلام اهل بیت(ع) این دیدار تنها تداعی کننده خاطره  سفر رهبر معظم  انقلاب به خراسان شمالی  برای او نبود  بلکه  در این دیدار،  رهبر نیز  او را به خاطر داشت تا جایی که وقتی دقایقی با حضرت آقا هم کلام شد، از شنیدن  این کلام که  از خراسان شمالی آمده ای و خاطره  شعر خواندنش  به وجد آمد.او از لحظه های خاطره انگیز  اقتدا به  رهبری و اقامه نماز جماعت هم گفت و از دقایقی که شاعران فرصت پیدا کرده بودند تا آثار خود را تقدیم کنند و از تشویق رهبری به ادامه فعالیت در  وادی  شعر.

 حالا نوبت به او رسیده بود تا با تقدیم مجموعه «تلاوت خورشید» سراپا گوش شود برای این که توصیه های رهبرمان را چراغ راهش در دنیای شعر کند. شوری درونش برپا شد آن هنگام که حضرت آقا با تورق کتاب،  اشعارش را جوان خواندند  و واژه‌های آن را نو  و او را برای ادامه کار تشویق کردند.

از نگاه او، رهبر انقلاب تنها به ترغیب شاعران در این دیدار  بسنده نکردند و از این که شاعران باید دست به قلم شوند و  از جوی که بر منطقه به ویژه بحرین حاکم است، بسرایند، سخن گفتند و از شاعران خواستند تا سروده هایشان را در قالب مجموعه ای منتشر و به دیگر کشورها ارسال کنند تا آن ها بدانند که شعرای ایران  نیز در برابر این جنایات ساکت ننشسته اند و  جبهه گرفته اند.

او این  را هم گفت که بعد از این  توصیه بر آن شدم تا  با توجه به اثر گذاری شعر در این زمینه قلم فرسایی کنم.

او از تاثیر این دیدار  برشاعران هم سخن گفت و این دیدار را زمینه ساز تداوم فعالیت آن  ها  دانست  تا جایی که  رونق ادبیات به ویژه شعر  را به دنبال دارد.

 این محفل خودمانی و  نگاه مهربانانه  این شاعر  پیشکسوت را چنان تحت تاثیر قرار داده بود که هم سفره  شدن با  حضرت آقا را مایه افتخار برای خود می دانست و از  لذت حضور در کنار  هم چون پدری که هوای فرزندانش را دارند و  شاعران  را سر یک سفره جمع کرده بودند سخن گفت. همین که او توانسته به دست بوسی حضرت آقا برود و از انفاس قدسی او استفاده کند برایش بهترین و بزرگ ترین هدیه بود و ساعات و لحظاتی که در محضرش بود گویی در عرش حضور داشت و این گونه  به  توصیف این دیدار پرداخت که «ای خوشا  شب که به  کوی تو مقر بود مرا/ بحر دیدار جناب تو  سفر بود مرا».

بر اساس این گزارش؛ نیمه رمضان ٩٥، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که حاج داراب بدخشان شاعر آیینی خراسان شمالی یکی از این شاعران بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز