رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

کلینیک تخصصی سرطان در اردبیل و مشگین‌شهر دایر می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۰۲:۰۲:۰۶
کد خبر: ۴۲۴۰۴۶
کلینیک تخصصی سرطان در اردبیل و مشگین‌شهر دایر می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: کلینیک تخصصی سرطان در راستای ارائه خدمات متنوع به بیماران در مشگین‌شهر و اردبیل دایر می‌شود.

به گزارش برنا،فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست با نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این دو کلینیک موارد تحقیقاتی، پژوهشی و علت‌شناسی بیماری سرطان و راهکارهای مقابله و کاهش آن مد نظر و مورد توجه قرار گرفته و سعی می‌شود با دو میلیارد و 100 میلیون تومان این مراکز راه‌اندازی شود.

وی بالا بودن آمار سرطان را در استان اردبیل در بخش معده و دستگاه گوارشی یادآور شد و تصریح کرد: اهتمام جدی بر این است تا با راهکارهای مناسب زمینه کنترل این بیماری بیش از گذشته فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به اجرای طرح تحول سلامت به عنوان فاخرترین اقدام دولت یازدهم اشاره کرد و گفت:‌ میلیاردها تومان در این دو سال از این محل به استان اردبیل اختصاص یافته به طوریکه سهم مشگین‌شهر از این رقم هفت میلیارد تومان بوده است.

پورفرضی با بیان اینکه چهار میلیارد و 400 میلیون تومان از این مبلغ در قالب بسته کاهش فرانشیز پرداخت شده است، افزود: اگر این مبلغ اختصاص نمی‌یافت رقم ریالی معادل آن از جیب مردم پرداخت می‌شد.

وی در مورد راه‌اندازی مرکز خدمات درمانی در روستاهای مشگین‌شهر نیز بیان کرد: برای احداث مرکز خدمات بهداشتی، درمانی در احمدآباد مشگین‌شهر 6 میلیارد ریال هزینه می‌شود تا در مدت کوتاهی این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه با همکاری نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس مجوز احداث سه مرکز بهداشتی گرفته شده است، اضافه کرد: امیدواریم به سرعت شاهد اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه‌ها باشیم تا زمینه احداث چنین مجموعه‌های بهداشتی و درمانی فراهم آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز