معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان:

۲۰ پروژه دولتی در همدان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۰۹:۳۶:۱۳
کد خبر: ۴۲۴۱۸۱
۲۰ پروژه دولتی در همدان آماده واگذاری به بخش خصوصی است
سیدمهدی وفایی با اشاره به واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی بیان کرد: در استان همدان 20 پروژه دولتی آماده واگذاری به بخش خصوصی است و آگهی آنها نیز منتشر و فراخوان داده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه در اعتبارات مربوط به اعتبارات هزینه‌ای استان در ردیف‌های اول بخش حقوق و مزایای کارکنان دولت سال جاری 110 میلیارد تومان ابلاغ شده است، اظهار کرد: اعتبارات سایر هزینه‌های جاری 908 میلیارد ریال معادل 90 میلیارد و 800 میلیون ابلاغ شده است.

وی جمع کل اعتبارات هزینه‌ای استان را 200 میلیارد تومان دانست و افزود: در رابطه با اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای طبق جدول شماره 10 برای استان همدان 96 میلیارد تومان است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان با اشاره به اینکه 22 میلیارد و 200 میلیون تومان مربوط به اعتبارات دو درصد درآمد نفت و گاز است، ادامه داد: 14 میلیارد و 700 میلیون اعتبار استفاده از امکانات متوازن ابلاغ شده که در مجموع 133 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان همدان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه درآمدهای استان با وجود پیگیری‌های انجام و با توجه به قول‌های داده شده 580 میلیارد تومان است، افزود: 21 میلیارد تومان نیز درآمدهای اختصاصی استان همدان است.

وفایی در ادامه به مقایسه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان با کشور پرداخت و افزود: در مورد اعتبارات مربوط به بودجه عمومی کشور اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان 133 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داشته که نسبت به اعتبارات سهم کل استان‌ها 1.3 درصد است.

وی با بیان اینکه از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای کشور رقم 16 درصد بین استان‌ها تقسیم شده و باقی اعتبارات بین ردیف‌ها و وزارتخانه‌ها تمرکز است، ادامه داد: اعتبارات ابلاغ شده مربوط به حقوق مزایای کارکنان دولت در استان همدان، 2.69 درصد از کل سهم استان‌های کشور است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان با بیان اینکه از محل سایر نیز 2.66 درصد در بحث اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان دولت سهم استان همدان شده است، ادامه داد: از کل اعتبارات هزینه‎ای توزیع شده در کشور چهار درصد بین استان‌ها توزیع شده و بقیه در وزارتخانه‌ها و تهران تمرکز است.

وی در ادامه به مقایسه قانون بودجه 94 و 95 پرداخت و افزود: از حیث هزینه‌ها و مصارف، اعتبارات هزینه‌ای نسبت به سال گذشته با رشد 22 درصدی، در بحث تملک دارایی سرمایه‌ای رشد 13 درصدی و تملک دارایی مالی رشد 116 درصدی مواجه بوده است.

وفایی با اشاره به اینکه جمع مصارف عمومی دولت 24.6 درصد رشد داشته است، افزود: درآمدهای اختصاصی دولت 7.8 درصد و بودجه موسسات انتفاعی وابسته به دولت نیز 13.4 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه درآمد کشور سال جاری نسبت به سال گذشته 22.1 درصد رشد داشته است، ادامه داد: واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 40 درصد، واگذاری دارایی‌های مالی67 درصد، درآمدهای اختصاصی دولت 7.8 درصد نسبت به بودجه سال 94 رشد داشته است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه از محل اعتبارات استفاد متوازن از امکانات کشور از دو ردیف همدان اعتبار دارد، افزود: 192 میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن به استان تعلق گرفته که با این 133 میلیارد تومان اعتبار عمرانی خوب است.

وی افزود: این 192 میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان نیست که بتوان توزیع کرد و باید تهران پروژه‌ها را مصوب کند و اعتبار اختصاص دهد.

وفایی با بیان اینکه 192 میلیارد تومان اعتبارات متوازن 1.2 درصد کل اعتبارات توازن منطقه‌ای کشور است که توزیع می‌شود، افزود: سال گذشته از محل طرح توازن 130 میلیارد تومان به استان همدان داده شد.

وی ادامه داد: تبصره یک قانون بودجه بند «ب» سهم صندوق توسعه ملی را معادل 20 درصد موضوع بند یک ماده الحاق 20 درصد فروش نفت را شامل می‌شود که در صندوق واریز می‌شود.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان بیان کرد: بند «ه» همین تبصره وزارت نفت را مکلف کرده معادل ریالی 2 میلیون تن قیر را به نسبت 62 درصد در اختیار وزارت راه، 20 درصد در اختیار بنیاد مسکن، 15 درصد در اختیار وزارت کشور و سه درصد در اختیار نوسازی مدارس کشور قرار دهد.

وی با اشاره به واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی بیان کرد: در استان همدان 20 پروژه دولتی آماده واگذاری به بخش خصوصی است و آگهی آنها نیز منتشر و فراخوان داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز