کاهش ۲۲درصدی ارزش صادرات اصفهان

۲۰۶ میلیون دلار ارزش صادرات گمرکات استان

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۰:۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۲۲۵
۲۰۶ میلیون دلار ارزش صادرات گمرکات استان
استاندار اصفهان گفت: سیستم جامع فرامرزی در ارتباط با جلوگیری از قاچاق کالا بسیار موثر خواهد بود و می تواند باعث تسریع و تسهیل همراه با افزایش دقت در فعالیت های گمرک شود.

به گزارش برنا از اصفهان دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی کمیته ی توسعه ی صادرات استان اصفهان بر کنترل بیشتر اقلام وارداتی بخصوص کالاهایی که در کشور و استان به وفور تولید می شود تاکید نمود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، وی در دومین جلسه ی کمیته ی توسعه ی صادرات استان اصفهان، اظهارداشت: تمام موانعی که مانع از بازگشت استان به جایگاه گذشته ی خود در صادرات است باید برطرف شود.

مدیریت ارشد استان با اشاره به سامانه ی جامع امور گمرکی کشور، افزود: با راه اندازی سیستم جامع فرامرزی کشور تحول بزرگی در این بخش صورت گرفته است و می تواند باعث تسریع و تسهیل همراه با افزایش دقت در فعالیت های گمرک شود.

وی با بیان اینکه این سیستم در ارتباط با جلوگیری از قاچاق کالا بسیار موثر خواهد بود، اظهارداشت: جلوگیری از فساد و رشوه و سلامت در بخش گمرک از نقاط مثبت سیستم جامع فرامرزی کشور است.

رسول زرگرپور با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص صادرات و واردات استان، تصریح کرد: درسه ماهه ی اول سال ۹۵، عمده ی صادرات استان چدن، آهن و فولاد، فراورده های نفتی، فرش و کف پوش ها، مصنوعات آهن و فولاد، محصولات لبنی، مصنوعات سنگ و گچ، قند وشیرینی و شکر و موادپلاستیکی بوده است.

وی اضافه کرد: عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، مالزی، اردن، ترکمنستان، ترکیه، چین و تایلند کشورهای عمده ی وارد کننده ی محصولات استان بوده اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۲۰۶ میلیون دلار ارزش صادرات گمرکات استان در سه ماهه ی اول سال ۹۵ بوده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش وزنی و ۲۲ درصد کاهش ارزش داشته است.

زرگرپور افزود: براساس گزارش ارائه شده صادارت فرش دست بافت در ۳ ماهه نخست سال ۹۵به مقدار ۲۷ تن به ارزش ۲ میلیون دلار بوده است که به ۱۳کشور ازجمله آمریکا، کویت، امارات، قطر و... صادر شده که کشور آمریکا با ۳۳ ، کویت ۲۳ و قطر ۱۸ درصد از سهم صادارت مهمترین کشور مقصد هدف این کالامی باشد.

وی میزان صادرات طلا در سه ماهه نخست سال ۹۵ را ۱۳۳کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان طلا به ارزش ۴میلیون دلار از محل ۱۰۰ کیلوگرم ورود موقت به ارزش ۴ میلیون دلار به کشور امارات صادرات گردیده است.

استاندار اصفهان افزود: در ۳ماهه نخست سال جاری به میزان بیش از ۱تن کالا به عنوان صنایع دستی (به جز فرش)به ارزش بالغ بر ۴۰هزار دلار از گمرکات استان به کشورهای امارات ، سنگاپورو... صادر گردیده است.

استاندار اصفهان با تشریح برنامه های عملیاتی پروژه ی افزایش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی در سال ۹۵، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز تجاری، تاکید کرد: توسعه ی زیرساختهای مرتبط با حوزه ی تجارت خارجی شامل ایجاد پایانه ی صادراتی، سایت جدید نمایشگاهی، کارگو حمل و نقل هوایی، نمایشگاه بین المللی کاشان، ایجاد گمرک در شهرستان کاشان و ایجاد بندر خشک باید پیگیری شود.

وی از اتاق بازرگانی خواست که تا یکماه آینده تکلیف کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را مشخص نماید.

زرگرپور بر ساماندهی و برنامه ریزی هدفمند رویدادهای تجاری شامل نمایشگاهها و هیأت های اعزامی و پذیرش تاکید کرد و گفت: شناسایی فهرست خدمات و کالاهای دارای مزیت نسبی برای رقابت صادرات و شناسایی شرکت های توانمند صارداتی باید پیگیری شود.

وی برشناسایی موانع توسعه ی صادرات غیرنفتی( قانونی و اجرایی) و تهیه ی پیشنهادهای اصلاحی تاکید کرد و گفت: آموزش، پژوهش و ارتقای فرهنگ صادرات و پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی باید در دستور کار قرار گیرد.

رسول زرگرپور در پایان بر کنترل بیشتر اقلام وارداتی بخصوص کالاهایی که در کشور و استان به وفور تولید می شود تاکید نمود.

استاندار اصفهان در پایان این جلسه به بازدید از انبارهای کمرگ از جمله انبارکالاهای تملیکی و قاچاق پرداخت و گفت: باید از درآمد ناچیز بازگشت این اقلام به بازار در جهت تقویت تولید داخلی چشم پوشی کرد.

مدیرارشد استان بر ایجاد سامانه ی کامل پایش تصویری کالا در سراسر کشور از جمله استان اصفهان تاکید کرد و گفت: صادرکنندگان باید حمیت اصفهانی بودن خود را حفظ کنند و از گمرکات بخواهند حتما در اسناد مبدأ صادرات که اصفهان است درج شود تا میزان واقعی صادرات استان مشخص گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز