انتشار بزرگترین پروژه روایت دفاع مقدس استان لرستان درچهار جلد

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۳:۵۳:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۴۲۵
انتشار بزرگترین پروژه روایت دفاع مقدس استان لرستان درچهار جلد
بزرگترین پروژه روایت دفاع مقدس استان لرستان در چهار جلد بزودی منتشر می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان، امیدی پور رئیس حوزه هنری لرستان در این باره به خبرنگاران گفت: بلدچی نخستین روایت بلند از ناگفته های دفاع مقدس در استان لرستان است که با همت واحد ادبیات و پایداری این حوزه آماده چاپ شده و به زودی به دست علاقمندان ادبیات پایداری خواهد رسید.

امیدی پور در ادامه با اشاره به این موضوع که دفاع مقدس گنجینه فرهنگی و معنوی تاریخ معاصر ما محسوب می شود افزود: تاکنون فعالیت های گوناگونی در جهت گردآوری اسناد و طبقه بندی اطلاعات مربوط به دفاع مقدس از سوی دستگاه های مرتبط مانند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه ملی صورت گفته است. 

بی شک گردآوری اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس از اهمیت ویژه ای برای مستند سازی این رویداد برخوردار است. اما مادامی که این اسناد و اطلاعات تبدیل به محصولات هنری، ادبی و سینمایی نشوند امکان ارائه مناسب آنها برای مخاطبان وجود نخواهد داشت.

در واقع این بخش از کار یعنی تبدیل مستندات به محصولات هنری قابل ارائه به مخاطب ظریف ترین و تخصصی ترین بخش از این فرآیند است که حوزه هنری به عنوان مرکز هنر انقلاب اسلامی عهده دار آن به شمار می رود.

در ادامه سامان سپهوند مسئول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری لرستان در خصوص انتشار کتاب "بلدچی" گفت: روایت این کتاب از روزهای پیش از انقلاب اسلامی آغاز و تا ایام تفحص ادامه می یابد و به این طریق دایرة المعارفی از وقایع دفاع مقدس در استان لرستان پیش روی مخاطب قرار می دهد.

اگر چه کتاب به لحاظ وقایع نگاری و ذکر جزئیات رویدادها، اطلاعات ارزشمندی در اختیار مخاطب قرار می دهد اما به هیچ وجه هدف  نویسنده وقایع نگاری نبوده و روایت داستانی اثر جذابیت لازم را برای ادامه دادن در مخاطب به خوبی ایجاد می کند.

سپهوند در ادامه افزود جلد نخست این مجموعه در 686 صفحه و جلد دوم در 442 صفحه در حال طی مراحل نهایی چاپ است و دوره چهار جلدی این مجموعه به زودی منتشر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز