استاندار مرکزی:

دولت از مشارکت بخش خصوصی در توسعه توریسم مذهبی استقبال می کند

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۲:۵۳:۰۴
کد خبر: ۴۲۶۱۴۶
استاندار مرکزی گفت: دولت از مشارکت بخش خصوصی در بحث توسعه و گسترش توریسم مذهبی در کشور استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمود زمانی قمی در نشست صمیمی استانداران اصفهان، قم و مرکزی درهتل پارسیای قم با اشاره به امکان سنجی های اولیه انجام شده برای احداث راه مواصلاتی میان استان های قم، اصفهان و مرکزی به منظور کوتاه تر کردن فاصله بین حرم حضرت معصومه (س) و مشهد اردهال، اظهار داشت: این طرح از قدیم مطرح بوده ولی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و اعتباری تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به گرایش روز افزون جامعه به باورهای مذهبی و مراجعه سالانه میلیون ها زائر و مسافر به قم و عبور آنها از استان های مرکزی کشور، این پروژه را از نظر اقتصادی توجیه پذیر دانست، و افزود: دولت ضمن بستر سازی لازم برای جذب سرمایه های بخش خصوصی به این پروژه، عرصه را برای کلیه علاقه مندان به توسعه و رونق گردشگری مذهبی در کشور باز می کند.

زمانی قمی همچنین با اشاره به تنگناهای مالی دولت در چنین شرایطی ،طراحی یک پروژه جدید را امری غیر ممکن و نادرست عنوان کرد، و با تاکید بر تعمق و تفکر بیشتر در این زمینه، افزود: انجام کارهای مطالعاتی برای انجام این پروژه ضروری است، لذا هر کدام از این 3 استان باید با تامین هزینه لازم با گرفتن مشاور کلیه جوانب و ابعاد این طرح را از نظر زیست محیطی و مسائل دیگر به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای اختصاص اعتبار لازم جهت شروع کارهای مطالعاتی و کارشناسی این پروژه، افزود: تشکیل کارگروهی متشکل از معاونت های عمرانی و همچنین مدیران کل راه و شهرسازی استان های مذکور برای پیگیری موضوع های مرتبط با این طرح ضروری است.

استاندار مرکزی گفت: هر چند ممکن است، این طرح تا چند سال آینده عملیاتی نشود، ولی باید در آرشیو دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد، تا تصمیم های لازم برای آن گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خطه قم و محدوده دلیجان و مشهد اردهال خاطرنشان کرد: این بخش از کشور در برگیرنده بیشتر تمدن و فرهنگ ایران است، و رخدادهای مختلفی که ریشه در باورها و اعتقادات مردم داشته، در آن به وقوع پیوسته که بدون در نظر گرفتن آن تاریخ ایران زمین ناقص می شود.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: به منظور تبیین اهمیت این مناطق برای شخص وزیر راه و شهرسازی اخیرا نامه ای به امضای استانداران قم، اصفهان و مرکزی تهیه و تنظیم شده و علاوه بر آن به صورت حضوری نیز در این خصوص مذاکراتی را با مقام عالی وزارت خواهیم داشت.

طرح احداث راه ارتباطی میان سه استان قم، مرکزی و اصفهان از طریق شهر کهک در قم و روستاهای مشهد اردهال و جاسب در استان های اصفهان و مرکزی با هدف توسعه توریسم مذهبی و همچنین رفت و آمد آسان زائران حضرت معصومه (س) به مشهد اردهال و بارگاه امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) فرزند امام پنجم شیعیان در 40 کیلومتری شهر کاشان انجام می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز