مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان خبرداد:

آغاز اجرای طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی با عنوان " محیط زیست و روستا "

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۳:۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۲۶۱۶۶
آغاز اجرای طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی با عنوان  محیط زیست و روستا
مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان از آغاز اجرای طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی با عنوان " محیط زیست و روستا " خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان از آغاز اجرای طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی با عنوان " محیط زیست و روستا " خبرداد.

مهرداد فتحی بیرانوند گفت:با برگزاری کارگاه آموزشی " محیط زیست و روستا" در سراب چنار منطقه بستام الشتر طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی آغاز گردید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این خصوص بیان داشت: با عنایت به اهمیت و جایگاه نقش آموزش و آگاهی بخشی عموم، بویژه جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست، طرح آموزش زیست محیطی جوامع محلی با عنوان " محیط زیست و روستا " با اولویت روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت، توسط اداره آموزش و پژوهش اداره کل و با همکاری مناطق تحت مدیریت و دهیاران روستاها اجرا می گردد.

 فتحی بیرانوند هدف از اجرای این طرح را ارتقای دانش و فرهنگ زیست محیطی روستانشینان ، تعامل و هم اندیشی بین محیط زیست و روستا و همچنین بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی آنان را عنوان کرد.

بهمن بیرانوند رئیس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست لرستان و مسئول اجرای طرح، بیان داشتند: با توجه به نقش و اهمیت بالای جوامع محلی بعنوان یکی از مخاطبین اثرگذار جامعه بر حفاظت از محیط زیست و طبیعت طرح "محیط زیست و روستا" با اولویت روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت اجرا می گردد و در این راستا نیز اولین کارگاه آموزشی ، در تاریخ 10 تیر سال جاری در مسجد روستای سراب چنار منطقه بستام شهرستان الشتر برگزار گردید.

رئیس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه بیان داشتند: در این کارگاه آموزشی که در محیطی معنوی و صمیمی برگزار شد ابتدا در خصوص هدف اجرای طرح و همچنین نحوه مشارکت و همکاری آنان در در این خصوص توضیحاتی ارائه گردید، سپس مهندس محسن امیری کارشناس مسئول محیط زیست طبیعی در خصوص مسائل زیست محیطی روستاها از جمله جنگل های زاگرس، حیات وحش منطقه و ضرورت حفاظت از آنها آموزشهای لازم را ارائه نمودند. در ادامه نیز حاضرین در کارگاه مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود روستا از جمله، نبود گاز طبیعی و مشکلات زیست محیطی ناشی از کمبود این نعمت الهی را بیان کردند که در این زمینه مهندس علیرضا رحیمی مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد ضمن دعوت از اعضای روستا به تعامل و حفاظت از محیط زیست منطقه، پاسخ های لازم را ارائه نمودند.

بهمن بیرانوند در ادامه مطرح کرد: از جمله برنامه هایی که در طرح "محیط زیست و روستا" اجرا می گردد نمایش کلیپ ها و فیلم های زیست محیطی تأپیر گذار مانند: کلیپ قرآن و سرود ملی ، نماهنگ محیطبانان ، سنجاب ایرانی، شکارچی، اشک ها و لبخندها و... می باشد که در در کارگاه مذکور نیز مواردی از آنها برای حاضرین پخش گردید. از جمله برنامه روح بخش و معنوی دیگر، برپایی نماز مغرب و عشاء توسط امام جماعت روستا و پس از آن حاضرین در محیطی صمیمی و باصفا روزه خود را افطار کردند.

رئیس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست لرستان در پایان ضمن سپاس از همراهی دهیاران محترم روستاها در جهت اجرای طرح عنوان داشتند: امید است با اجرای طرح "محیط زیست و روستا" و اطلاع رسانی و ارتقای دانش زیست محیطی عموم، بخصوص جوامع محلی، گام مهمی در راه اعتلای فرهنگ و تغییر نگرش و در نتیجه ایجاد رفتار زیست محیطی جامعه برداشته شود...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز