پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور:

دو اولویت زیربنایی و اقتصادی را در شهرستان راور پی گیری خواهیم کرد/عدم ثبات در مدیریت، بزرگترین چالش اجرایی در اقتصاد کشور است

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۰:۳۸:۵۹
کد خبر: ۴۲۷۲۱۴
دو اولویت زیربنایی و اقتصادی را در شهرستان راور پی گیری خواهیم کرد/عدم ثبات در مدیریت، بزرگترین چالش اجرایی در اقتصاد کشور است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست شورای اداری شهرستان راور گفت: دو موضوع در اولویت و دستور کار دور چهار ساله در شهرستان راور قرار گرفته است اولویت اول طرح های عمرانی و زیر بنایی و اولویت بعدی جذب فعالان اقتصادی جهت ایجاد اشتغال و کار آفرینی در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت ، صنایع دستی و قالیبافی که با جدیت برای توسعه شهرستان این موضوعات را پی گیری خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان راور اظهار کرد؛عدم ثبات در مدیریت، بزرگترین چالش اجرایی در اقتصاد کشور است.

 
وی با اشاره به اینکه امروز بدلیل عدم نظارت جدی، بخش زیادی از مجموعه های اقتصادی که می توانست کارآمد باشد، دچار بحران شدند، افزود: نیاز اصلی کشور تولید است و نباید مجموعه های اقتصادی کوچک نادیده گرفته شود.
پورابراهیمی گفت: باید نگاهمان را به ساختار اقتصادی کشور تغییر دهیم ، باید از درون ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود و همان رویکردی است که رهبری در اقتصاد مقاومت مطرح فرموده اند را در اقتصاد کشور پیاده کنیم.
وی با اشاره به موضوعات اولویت های قابل پی گیری در شهرستان راور افزود؛ اولویت کاری خود را توسعه و عمران شهرستان همراه با تعامل و همکاری مدیران شهرستان می دانم .
پورابراهیمی تصریح کرد: دو موضوع در اولویت و دستور کار قرار گرفته ، اولویت اول در خصوص طرح های عمرانی و زیر بنایی و ضرورت طرح های زیر بنایی در شهرستان و  اولویت بعدی در خصوص موضوعات اقتصادی جهت ایجاد اشتغال و کار آفرینی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و بخصوص فرش دستباف که  در این زمینه خوشبختانه دو کارگاه بزرگ فرش عتبات عالیات راه اندازی شده که تعداد قابل توجهی اشتغالزایی در شهرستان ایجاد کرده است  .
وی با اشاره به مشکلات  معادن زغال سنگ شهرستان راور خاطر نشان کرد: هفته گذشته  با حضور دکترنوروزی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، جمعی از مدیران استانی و فرماندار شهرستان راور  مشکلات  معادن فعال وغیر فعال زغال سنگ  شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات  مهمی اتخاذ گردید که امیدواریم با راه اندازی معادن غیر فعال  بتوانیم اشتغال قابل توجهی در منطقه  ایجاد کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در پایان با اشاره به بازدید صورت گرفته از پروژه عملیات دوبانده‌سازی محور چترود- راور- دیهوک تصریح کرد: 60 کیلومتر از این محور در طرح پروژه اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
در ادامه این نشست فرماندار شهرستان راور گفت:  امسال سال اقتصاد مقاومتی است و نظر به تاکید مقام معظم رهبری ، در شهرستان راور پتانسیل ها و ظرفیت های متعددی وجود دارد و بخصوص معادن زغال سنگ موجود در شهرستان یک پتانسیل و یک سرمایه مهم است که باید با اتکا به خود و جذب سرمایه گذار برای جوانان این منطقه ایجاد اشتغال کرد .
 در پایان میرصادقی فرماندار شهرستان راور به برخی از مشکلات شهرستان نظیر تکمیل محور کرمان - راور – دیهوک ، کمک ویژه به عمران و آبادی شهر راور جهت آسفالت معابر و کوچه ها ، فعال سازی مجدد معدن زغال سنگ هجدک و ....اشاره کرد و خواستار رسیدگی جدی در این زمینه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز