مدیرکل استاندارد استان لرستان خبرداد:

پلمپ ۲۲ وسیله بازی در شش مرکز بازی در شهرستان دورود/معدوم کردن فرآورده های غیر استاندارد در استان

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۵:۰۳:۱۲
کد خبر: ۴۲۹۱۸۳
پلمپ ۲۲ وسیله بازی در شش مرکز بازی در شهرستان دورود/معدوم کردن فرآورده های غیر استاندارد در استان
مدیرکل استاندارد لرستان گفت : 22 وسیله بازی در شش مرکز بازی در شهرستان دورود پلمپ شد.

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان، مدیرکل استاندارد  لرستان گفت : 22 وسیله بازی در شش مرکز بازی در شهرستان دورود پلمپ شد.

وی  با اعلام این خبر گفت: کارشناسان این اداره کل به اتفاق نماینده شهرداری دورود در روز یکشنبه سیزدهم تیر ماه سال جاری، با مراجعه به پارک های بازی شهرستان دورود، 22 وسیله بازی شامل چهار عدد ترامپولین، 10 قایق پدالی، دو عدد استخر توپ، قایق موتوری، قصر بادی، سرسره بادی، کف گرد، چرخ و فلک، و سرسره  را در شش مرکز بازی به علت غیر استاندارد بودن پلمپ کردند.

مرضیه قنبریان افزود: این اقدام در راستای استانداردسازی تجهیزات تفریحی مستقر در مراکز بازی انجام گردید و این وسیله بازی به طور موقت پلمپ شد تا اقدامات لازم توسط بهره بردار مربوط انجام شود.

گفتنی است تجهیزات تفریحی مستقر در پارک بازی و شهر بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و شهرداران، مالکان و بهره برداران موظفند نسبت به استانداردسازی آنها اقدام نمایند تا ایمنی و سلامت مردم به ویژه کودکان، به خطر نیفتد.

*11قلم کالای غیر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته، در هفته جاری معدوم شد.

این فرآورده ها شامل کاغذ توالت، دلستر، رب گوجه فرنگی، کمپوت انجیر، فیلتر هوا، نرم کننده لباس، مربا، کنسرو سس ماکارونی، کمپوت سیب، نوار بهداشتی، و دستمال کاغذی است.

*بررسی جعبه های مقوایی در قنادی های بروجرد

کارشناس اداره استاندارد شهرستان بروجرد با اشاره به اهمیت استاندارد بودن جعبه های مقوایی مورد استفاده در قنادی ها گفت: مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی از جمله شیرینی جات، در زمره مقواهای بهداشتی قرار می گیرد و مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد و لذا کلیه واحدهای تولیدکننده مقوای بهداشتی، ملزم به رعایت آن می باشند.

ندا مقدم حسینی افزود: واحدهای صنفی و قنادی ها ملزم به استفاده از جعبه های بهداشتی با علامت استاندارد می باشند.

وی ضمن اشاره به بررسی جعبه های شیرینی در ماه مبارک رمضان، گفت: از آزمون های صورت گرفته از وزن جعبه های دارای نشان استاندارد، یک مورد با الزامات آورده شده در استاندارد ملی مغایرت داشت.

کارشناس استاندارد شهرستان بروجرد به منظور حفظ سلامتی و صرفه اقتصادی، از خانواده ها و مصرف کنندگان درخواست کرد تا از خرید انواع شیرینی در جعبه های بدون نشان استاندارد و غیر بهداشتی خودداری کنند.  

 

 

 

  

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز