با حضور وزیر صنعت ، معدن وتجارت؛

از ۴۳واحد صنعتی و معدنی و پیشکسوت نمونه تجلیل شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۸:۵۴:۴۱
کد خبر: ۴۲۹۴۱۲
همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبنظران و فعالین صنعتی ومعدنی و اقتصادی برگزار شد.
به گزارش خبر گزاری برنا در  استان تهران، همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبنظران و فعالین صنعتی ومعدنی و اقتصادی برگزار شد.
گفتنی است، دراین همایش از 43 پیشکسوت، واحدصنعتی ومعدنی ،‌بهره برداران و مکتشفین و خدمات فنی و مهندسی نمونه  تجلیل گردید.

همچنین، وزیر صنعت، معدن وتجارت در همایشضمن توجه جدی صنایع به بحث تحقیق و توسعه اظهارداشت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید واقعی شود تا مشکل ها برطرف شود. اگر صنایع به امر تحقیق و توسعه بی توجه باشند وضعیت شان از اینکه هست بدتر خواهد شد.

وی  خاطر نشان کرد: به رغم آن که شاید دانشگاه با فعالیت صنعت چندان آشنا نباشد اما ارتباط این دو باید با هم بیش از گذشته شود تا بتواند در بازارهای جهانی حضور مناسبی پیدا کرد.

ایشان چالش های موجود در صنعت را  ناشی ازتحریم ها و گسستگی جامعه بین الملل است و نرخ ارز برشمرد .

وزیر صنعت پایین بودن نرخ سود سرمایه گذاری صنعتی را یکی دیگر از چالش های این بخش عنوان کرد و گفت: پایین بودن این نرخ سود به گونه ای است که سال گذشته نرخ سود سرمایه گذاری این بخش با 25 درصد رشد منفی مواجه شده است .

وی در ادامه ضمن تاکید برکاهش فشار مالیاتی و فشار تامین اجتماعی به بخش صنعت خواستار آن شد تا نظام مالیاتی کشور خود اظهاری صنایع را پذیرفته و از اعمال فشار بر این بخش خودداری کنند .

نعمت زاده با تاکید بر لزوم جذب سرمایه های خارجی گفت باید شرایطی فراهم کرد تا سرمایه گذاران خارجی به کشور بیایند اما قبل از آن باید شرایط برای بازگشت سرمایه های ایرانی فراهم شود .

وزیر صنعت در ادامه به وضعیت مناطق آزاد اشاره کرد و ادامه داد به دنبال ساماندهی این مناطق هستیم.

وی به تبلیغات این مناطق به تاسیس فروشگاههای بزرگ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت مناطق آزاد باید زمینه ای برای جذب سرمایه گذاری صنعتی و تولید باشند نه ورودی برای کالاهای وارداتی شوند.

مهندس نعمت زاده به وجود کالاهای قاچاق در کشور اشاره کرد و افزود باید این کالاها طبق خواسته مقام معظم رهبری منهدم شوند.

 نعمت زاده از تلاش برای بهره مند شدن قشر بیشتری از مردم نسبت به دریافت کارت های اعتباری خرید کالای داخلی خبر داد.

وزیر صنعت از انعقاد بیش از 35 تفاهم نامه بانک های ایرانی در پسا برجام با بانک های خارجی خبر داد و تاکید کرد تاکنون 215 مورد توافق نامه سرمایه گذاری به امضا رسیده است.

وی از گشایش 'الی سی 'کشورهای اسکاندیناوی برای تولید کنندگان ایرانی خبر داد و گفت: یوزانس 24ماهه نیز به تولید کنندگان ایران ایر داده خواهد شد که این نیز از اثرهای اجرای برجام است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز