فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین:

موادمخدر پدیده ای شوم جهت تخریب نسل جوان است

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۳:۴۳:۰۲
کد خبر: ۴۲۹۷۰۱
موادمخدر پدیده ای شوم جهت تخریب نسل جوان است
سردار مهدی محمودی گفت: موادمخدر پدیده ای شوم و سلاح کاربردی استعمار در جهت تخریب ریشه های جامعه و اعتقادات نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سردار مهدی محمودی فرمانده نیروی انتظامی قزوین در دیدار نمایندگان انجمن معتادان گمنام استان (NA) اظهار کرد: گرایش به اعتیاد معضلی است که جامعه را با مشکلات فراوانی مواجه می کند چراکه در بررسی جرایمی مانند سرقت های کلان و خرد، آزارهای جنسی، خودکشی و دیگرکشی ها، نقش اعتیاد و موادمخدر ملموس است.

سردار محمودی فرهنگ و باورهای غلط را از علل مهم گرایش افراد به موادمخدر دانست و اضافه کرد: متاسفانه باورها و دیدگاه های غلطی در بعضی از اقشار جامعه وجود دارد که به موادمخدر به عنوان ابزاری برای پر کردن خلاء های روحی و یا پناهی برای به دست آوردن آرامش نگاه می شود.

وی ادامه داد: وابستگی و نگاه مثبت به موادمخدر چه از نظر فکری و چه از نظر روحی باعث می شود که افرادی به بهانه درمان بیماری و تعدادی از دانشجویان به جهت سرعت در پیشرفت در همان بار اول مصرف در دام اعتیاد گرفتار شده و با وجود اینکه به نادرست بودن آن پی برده اند، توانایی خروج از این باتلاق خانمانسوز را نداشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی قزوین موادمخدر را یک پدیده و سلاح برای جنگ استعماری برشمرد و افزود: جنگ امروزی با تخریب ریشه ها و اعتقادات از سوی قدرت های استعماری بر علیه ملت  ها صورت می گیرد و مهمترین سلاح دشمن نیز در این کار زار موادمخدر است.

سردار محمودی با بیان اینکه هدف اصلی استعمار در جنگ های اعتقادی، خانواده ها و جوانان حدود 20ساله است، عنوان کرد: پلیس و همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی به شدت با قاچاق موادمخدر و اعتیاد در حال مبارزه هستند ولی وسوسه های مالی از یک سو و ارضاء مسائل روحی و روانی از سوی دیگر بزرگترین موانع این مسیر هستند.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: بایستی جامعه به کمک رسانه ها و خانواده ها به این باور فکری برسند که موادمخدر سرابی بیش نبوده و اسلحه ای است که استعمار برای رسیدن به اهداف شوم خود در تخریب ریشه های خانواده و اعتقادات جوامع استفاده می کند.

سردار محمودی کار انجمن معتادان گمنام را به دلیل اینکه بر روی ذهن و فکر افراد و در جهت نجات افراد معتاد کار می کند ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: کار این انجمن، الهی است و می توان گفت که با نجات حتی یک نفر، آخرت اعضاء این انجمن تضمین می شود چراکه هر نفر به چندین فرد دیگر وصل می شود و بر سرنوشت آنان تاثیر می گذارد.

وی ابراز کرد: مهمترین رسالت انجمن معتادان گمنام جلوگیری از برگشت اعضاء و معتادان به اعتیاد است که با کارهای علمی و فنی صورت می پذیرد.

محمد بخشی پور نماینده انجمن معتادان گمنام(NA) استان قزوین نیز در این جلسه گفت: کمک مجموعه انتظامی استان باعث مستحکم تر شدن وحدت ما شده و هرچه وحدت ما مستحکم تر شود پیام ما بهتر و صریح تر به گوش افراد معتادی که تمایل به نجات دارند می رسد.

وی با تقدیر از حمایت های مجموعه انتظامی استان قزوین، عنوان کرد: پیام ما امروز در انجمن معتادان گمنام این است که انشاء الله هیچ معتادی روی کره زمین بدون شنیدن نام این انجمن از دنیا نرود.

بخشی پور با اشاره به تعامل و ارتباط تنگاتنگ این انجمن با معاونت اجتماعی استان، بیان کرد: کارشناسان نیروی انتظامی می توانند در جلسات  ما حضور یافته و اعضاء انجمن معتادان گمنام را از تجربیات خود بهره مند کنند.

نماینده انجمن معتادان گمنام استان قزوین تصریح کرد: ما به کمک های معنوی پلیس و سایر دستگاه ها و مردم و همه اصناف جامعه نیازمندیم چراکه ما به هیچ سازمانی و کمک های مالی هیچ شخص یا ارگانی وابسته نیستیم.

بخشی پور یادآور شد: انجمن معتادان گمنام استان علاوه بر تشکیل جلسات راهنمایی و آموزش معتادان در اماکن مجاز شهری، در زندان های استان نیز جلساتی برگزار می کند که جلساتی نیز به بانوان معتاد در زندان اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این انجمن به روی همه افراد از همه صنوف و اقشار باز بوده و محدودیتی در ورود به انجمن وجود ندارد تا انشاء الله شاهد پاک شدن همه معتادان از این پدیده زشت اجتماعی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز