معاون سیاسی امنیتی استاندار تاکید کرد:

بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارد

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۲:۴۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۱۳۹۳
بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارد
ایوب رحیمی بر نقش بهزیستی در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بهزیستی باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار در کارگروه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی، افزود: همکاران بهزیستی با توجه به جامعه هدف خود که باید خدمات این نهاد را دریافت کنند کار بسیار سخت و دشواری را پیش رو داشته و با محدودیت ها و موانع بسیار زیادی روبرو هستند.

رحیمی ادامه داد: جامعه انتظار دارد مسئولان بهزیستی و کارکنان آن در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش زندگی خوب برای همگان اقدام و تا آنجا که می توانند در تحقق این هدف گام بردارند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اضافه کرد: متاسفانه حضور نداشتن مدیران عالی دستگاه ها در برخی نشست ها موجب سردرگمی مدیران دیگر نسبت به برنامه های در دست اجرا شده که بی برنامگی و آشفتگی در امور اجرایی را نیز به دنبال دارد.

وی به نقش والدین در پرورش کودکان اشاره و افزود: از نظر فیزیولوژیکی حضور پدر و مادر در نزد کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نفس حضور این دو بر بالین کودک، انتقال دهنده احساس و ارزش های بسیاری به نوزادان و کودکان است.

وی با اشاره به آمار کودکان بی سرپرست، دختران فراری، جوانان معتاد و زنان خیابانی، گفت: آمارهای موجود و وضعیت نامناسب اجتماعی آنها بسیار تاسف بار است و مسئولان باید در این زمینه اقدام های لازم را به عمل آورده و نباید با بی تفاوتی نسبت به آن برخورد کنند.

وی با بیان اینکه درصدی از این آمارها نیز پنهان و غیرقابل دسترسی است، ادامه داد: به دلیل شرایط اجتماعی و وضعیت روانی حاکم بر جامعه بسیاری از آمارها در این زمینه به دست نیامده و از این رو نمی توان به طور قطع در خصوص همه آنها اظهار نظر کرد.

رحیمی نقش آموزش را در جلوگیری از آسیب های اجتماعی موثر دانست و گفت: براساس گزارش های رسیده از هزار و یک مورد پرونده درخواست طلاق، 273فقره با ارائه آموزش های لازم، منجر به سازش شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان اضافه کرد: مسئولان به تنهایی از عهده اداره آسیب های اجتماعی برنیامده و باید برای مدیریت چالش های اجتماعی به سمن ها میدان داد و از ظرفیت آنها و گروه های متخصص در مدیریت اجتماعی و نقاط آسیب خیز بهره گیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز