استارت سامانه « سیب » در نقده

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۰:۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۹۹۹
استارت سامانه « سیب » در نقده
مردم شهرستان نقده از شناسنامه الکترونیکی سلامت (سیب ) بهره مند می شوند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب برنامه ها و پروژه تحول نظام سلامت با تشکیل پرونده های الکترونیکی در سامانه (( سیب))، دکتر انتظار مهدی معاونت بهداشتی دانشکاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی  با همراهی کارشناسان آن معاونت از نحوه اجرای این طرح بزرگ سامانه سیب در مورخه 23 تیر ماه سال جاری از شهرستان نقده بازدید کردند.

با راه اندازی این سامانه تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی  درمانی مورد نیاز در مراکز و پایکاههای سلامت جامعه و خانه های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می شود و تمامی پوشه های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه های بهداشتی درمانی جمع آوری شده و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

دکتر انتظار مهدی معاون بهداشتی استان در این بازدید در گفتگو با روابط عمومی شبکه نقده گفت: این سامانه به منظور توزیع عادلانه خدمات بهداشتی درمانی در جمعیت شهری و روستایی طراحی و کلیه اقدامات بصورت آنلاین در سایت مربوطه ثبت و به مدت طولانی نگهداری می شود، ضمنا کلیه خدمات ثبت شده برای افراد در تمام نقاط ایران قابل پیگیری بوده و در زمان مهاجرت، نیاز به ارسال اطلاعات کاغذی نمی باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: اطلاعات ذخیره شده در این سامانه محرمانه بوده و تنها کابر مسئول امکان دسترسی به اطلاعات این سامانه را برای ارائه خدمات بهتر درمانی با توجه به سوابق بیماری افراد خواهد داشت.

نظر به اینکه شهرستان نقده جزو چهار شهر پایلوت برنامه( ایرا پن ) غربلگری بیماریهای غیر واگیر می باشد استارت ثبت اطلاعات مربوط به این طرح مهم با حضور کارشناسان معاونت بهداشتی زده شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز