امام جمعه شهرری:

دولت باید در مسئله حجاب با جدیت وارد عمل شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۳:۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۲۱۵۳
دولت باید در مسئله حجاب با جدیت وارد عمل شود
امام جمعه شهرری گفت: مسئولان دولتی باید با جدیت تمام و غیرت دینی به مسئله حجاب بپردازند و از کارهای بخشنامه ای اجتناب کنند.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه شهرری گفت: امروز مسئله بی حجابی و بد حجابی از معضلات بزرگ کشور است و خروج از این مشکل نیازمند یک حرکت ملی با غیرت دینی و مشارکت حداکثری مردم و دولت است.

وی با بیان اینکه حجاب شعار دین است خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: نمی توانیم از دانشجویی که با بی حجابی و انواع آرایش در دانشگاه و کلاس های درس حضور می یابد، توقع کمک به توسعه کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب از مسئولان وزارت بهداشت خواست که به مسئله حجاب در بیمارستان ها توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

شاهچراغی در ادامه با بیان اینکه یک سال از عمر برجام می گذرد و جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را در این زمینه نشان داده است گفت: آمریکا نه تنها تحریم های ظالمانه را بر علیه ملت ایران برنداشته است بلکه اموال جمهوری اسلامی را نیز نزد خود نگاه داشته است و این قضیه نقض آشکار برجام است.

وی با اشاره به سکوت اروپا در قبال اقدامات آمریکا در نقض برجام عنوان داشت: اروپا بدتر از آمریکا عمل می کند چرا که در مقابل تمام جنایات و بدعهدی های طرف آمریکایی سکوت اختیار می کند.

شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به 17 هزار ترور توسط گروهک تروریستی منافقین در داخل ایران اظهارکرد: امروز منافقین با پول عربستان در خاک کشور فرانسه بر علیه ملت ایران جلسه تشکیل می دهند، حامیان این گونه گروهک های تروریستی باید این موضوع را بدانند که ضرر و خسارت قدرت گرفتن تروریست ها در وهله اول متوجه خودشان خواهد شد.

وی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی باید با کشورهای فرانسه و عربستان بخاطر حمایت علنی از منافقین برخورد قانونی کنند و در روابط خود با کشورهایی این گروه تروریستی در آنجا دفتر و شعبه دارد تجدید نظر لازم را مبذول نمایند.

امام جمعه شهرری با محکوم کردن حملات تروریستی شب گذشته فرانسه خاطر نشان کرد: کسانی که داعش را پرورش و حمایت کرده اند امروز خودشان قربانیان این گروه تروریستی شده اند.

وی در خطبه اول با بیان حدیثی از پیامبر همه را بر رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: انسان با تقوا دارای چهره نورانی و روحی حق طلب و مدافع حق است.

شاهچراغی در خصوص معیار و شاخص شناخت حق و باطل در جامعه امروزی اظهار کرد: کسانی که در جامعه ما پیرو و مطیع ولایت فقیه هستند جزو حق طلبانند و کسانی در مقابل ولایت زاویه دارند جزو ناحقانند.

نمازگزاران شهرری پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه به مناسبت هفته عفاف و حجاب راهپیمایی گسترده ای را تا میدان شهرری انجام دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز