مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان:

به روز رسانی تجهیزات مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان/ افتتاح درمانگاه شهرستان دلفان طی روزهای آینده

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۴:۵۵:۱۳
کد خبر: ۴۳۲۲۳۵
به روز رسانی تجهیزات مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان/ افتتاح درمانگاه شهرستان دلفان طی روزهای آینده
درمانگاه در شهرهای الیگودرز، ازنا، دورود، کوهدشت، پلدختر و خرم آباد به عنوان مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی لرستان در خدمت بیمه شدگان بوده و با افتتاح درمانگاه شهرستان دلفان طی روزهای آینده مراکز درمانی ملکی استان ١٢ مرکز درمانی می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، دکتر امین بهاروند مدیردرمان تامین اجتماعی لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت:درمانگاه در شهرهای الیگودرز، ازنا، دورود، کوهدشت، پلدختر  و خرم آباد به عنوان مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی لرستان در خدمت بیمه شدگان بوده و با افتتاح درمانگاه شهرستان دلفان طی روزهای آینده مراکز درمانی ملکی استان ١٢ مرکز درمانی می رسد.


متن پرسش وپاسخ خبرنگاران با دکتر بهاروند از این قرار است:

درابتدای گفتگو ، موقعیت جغرافیایی ، اقتصادی و اجتماعی استان لرستان را برای ما تشریح نمائید .

استان لرستان با جمعیتی حدود یک میلیون و ٨٠٠ هزار نفر در جنوب غرب کشور قرار گرفته و این استان با استانهای اصفهان، چهار محال بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و استان مرکزی مرز مشترک دارد و از نظر صنعتی و واحدهای بزرگ تولیدی در زمره استانهای کمتر برخورداراست.

سازمان تامین اجتماعی در استان لرستان ، چند بیمارستان ، درمانگاه و دی کلینیک ملکی دارد؟

در این استان ٣ بیمارستان شامل بیمارستان ٢٥٦ تختخوابی خرم آباد، بیمارستان کوثر بروجرد، بیمارستان نرگس دورود و ٢ پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی آیت اله کمالوند خرم آباد و آیت اله بروجردی شهرستان بروجرد و همچنین ٧ درمانگاه در شهرهای الیگودرز، ازنا، دورود، کوهدشت، پلدختر ، و خرم آباد به عنوان مراکزدرمانی سازمان در استان لرستان در خدمت بیمه شدگان است که با افتتاح درمانگاه شهرستان دلفان به همین زودی ها  ،  مراکز درمانی ملکی استان جمعاًبه ١٢ مرکز درمانی می رسد.

چه طرح هایی سازمان برای توسعه مراکز درمانی یا احداث مرکز درمانی جدید در استان در سال جاری یا سال آینده دارد ؟

درمانگاه شهرستان دلفان امسال افتتاح خواهد شد. درمانگاه شهرستان پلدختر که سال گذشته در یک محل استیجاری افتتاح شده بود، با تکمیل ساختمان جدید به محل ساختمان ملکی سازمان انتقال پیدا کرده و ساخت درمانگاه شهرستان ازنا نیز در حال انجام است که امیدواریم در دهه فجر امسال به اتمام برسد .

  چه طرح های عمده ای در سال گذشته در بخش درمان استان لرستان اجرا شد ؟

تکمیل و نوسازی تجهیزات پزشکی در سال گذشته رشد بسیار خوبی داشت و تعداد زیادی از دستگاههایی که کمبود آن در استان مشاهده می شد خریداری شد. تعدادی از تجهیزات به روز رسانی شد. ناوگان آمبولانس تکمیل شد و همچنین طرح بزرگ ارتقاء هتلینگ بیمارستان خرم آباد در حال تکمیل است. بازسازی زایشگاه بیمارستان خرم آباد  و بخش استریل بیمارستان خرم آباد و بیمارستان کوثر بروجرد نیز شروع شده و در حال انجام است.

ساخت سالن ورزشی چند منظوره در بیمارستان خرم آباد برای استفاده کارکنان و بازسازی کامل اورژانس بیمارستان خرم آباد از دیگر طرح های این استان است .

  وضعیت دسترسی بیمه شدگان و بازنشستگان استان به مراکز درمانی سازمان چگونه است ؟ آیا در شهرهای بزرگ استان مرکز درمانی ملکی سازمان وجود دارد؟

با افتتاح درمانگاه شهر نورآباد همه شهرهای بزرگ استان با توجه به نُرم تعداد بیمه شده برای افتتاح درمانگاه دارای مرکز ملکی سازمان هستند و دسترسی برای هم استانی ها مهیاست .

در سال گذشته تعداد ویزیت سرپائی در مراکز درمانی ملکی استان چگونه بوده است ؟

در سال گذشته یک میلیون و ٩٨٧ هزار و ١٦٥ نفر در مراکز ملکی سازمان در استان ویزیت شده اند که نسبت به سال ٩٤ حدود ١٠درصد افزایش داشته است که از این تعداد یک میلیون و ٦٧١ هزار و ٢٥٣ نفر توسط پزشکان عمومی و  ٢٢٠ هزار و ٥٤٦ نفر توسط پزشکان متخصص و ٩٥ هزار و ٣٦٦نفر توسط همکاران دندانپزشک ویزیت شده اند .

از میزان بستری و جراحی های انجام شده در مراکز درمانی استان در سال گذشته برای ما بفرمائید .

در سال گذشته ٢٨هزار نفر در مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی استان بستری شدند که از این تعداد بیش از١٦ هزار مورد منجر به عمل جراحی شده است .

از جراحی های بزرگی که در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان انجام می شود ، نمونه هایی را نام ببرید.

هیسکتومی ابدومنیال، نفروستیکتومی، نفرکتومی، ماستکتومی، اسپنکوتی، تیرونیرکتومی و ( Acl )ترمیم پارگی رباط

نمونه هایی از اعمال جراحی بزرگ در این بیمارستانهاست.

  آیا بخش های ویژه آی سی یو و ان آی سی یو در بیمارستان های ملکی استان فعال است ؟

در بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد بخش های ICU- NICU – CCU  فعال است و NICU  بیمارستان نرگس دورود نیز در هفته تأمین اجتماعی امسال افتتاح خواهد شد .

آیا طرح اچ آی اس در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اجرایی شده است ؟ از مزایای این سیستم بفرمایید.

این طرح در همه مراکز ملکی استان انجام گرفته و از مزایای آن می توان به چند مورد اشاره کرد ، هماهنگ شدن برنامه ها با سیستم عامل های روز دنیا، حرکت در مسیر WEB BASE ، بالا رفتن سرعت و امنیت اشاره کرد.

در سال گذشته هزینه درمان بیمه شدگان استان چه میزان بود ؟

در سال گذشته در بخش درمان مستقیم حدود ١٥٠ میلیارد تومان و در درمان غیر مستقیم حدود ١٢٥ میلیارد تومان هزینه شده است.

سال گذشته چند ولادت در بیمارستان های ملکی استان انجام شده است ؟ آیا در ترویج زایمان طبیعی موفق بوده اید ؟

سال گذشته در مجموع ٩٢١٩ ولادت در استان داشتیم که حدود ٤٣% آن از طریق سزارین بوده و کلاس ترویج زایمان طبیعی در هر سه بیمارستان استان فعال است و نتایج مثبتی نیز داشته است .

نیروهای درمانی شاغل در مراکز استان چند نفر هستند ؟ چند نفر پزشک و پرستار هستند؟

کل نیروهای استان ١٣٨٦ نفر است که  ٨٨٦ نفر درمانی است و ازاین تعداد ٧٩ نفر پزشک و ١٥٥ نفر پرستار هستند.

از توفیقات که در سال گذشته در بخش درمان کسب کرده اید بفرمائید .

رتبه اول مدیریت بحران در کشور، بیمارستان خرم آباد تنها بیمارستان دارای باند فرود بالگرد امداد و نجات بوده که در سال گذشته کمک شایانی به نجات جان مصدومین در استان کرده است . کسب ٢ رتبه درجه یک بیمارستانهای خرم آباد و بروجرد را می توان از جمله موفقیتهای استان برشمرد.

تعداد مراکز طرف قرارداد سازمان در استان را اعلام کنید .

در دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان تعداد ٧١٣ مرکز دانشگاهی، خصوصی و خیریه طرف قرارداد است که بالای ٩٥ درصد مراکز موجود در استان است که از این آمار می توان به تعداد١٥ بیمارستان دانشگاهی و ٧ بیمارستان خصوصی اشاره کرد .

پرداخت مطالبات این مراکز در استان در چه وضعیتی قراردارد ؟

با توجه به طرح کارشناسی شده بسیار خوب استفاده از ظرفیت بانک رفاه برای پرداخت مطالبات دانشگاهی و داروخانه ها خوشبختانه در این مورد به روز هستیم حتی شاید جلو تر از پیش بینی ها قانونی که باعث رضایتمندی بسیار خوب نیز شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز