معاون سیاسی، امنیتی استانداری مازندران در جلسه بنیاد عفاف و حجاب تاکید کرد؛

ضرروت بازنگری در جلسات فرهنگی و اجتماعی استان

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۰:۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۲۳۴
ضرروت بازنگری در جلسات فرهنگی و اجتماعی استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: راهکار حل معضلات اجتماعی در استان اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی به تناسب نیاز است و برگزاری جلسات فرمایشی نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ علیرضا یونسی رستمی در جلسه بنیاد عفاف و حجاب مازندران، که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: باید در برنامه ها و جلسات فرهنگی و اجتماعی استان بازنگری شود تا اثرگذاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: تنها با عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر کارشناسی قادریم وضعیت عمومی اجتماعی را که چندان هم در زمینه هایی چون عفاف و حجاب، وجود ناهنجارهای اخلاقی، اعتیاد و طلاق مناسب نیست ، ساماندهی کینم .

یونسی زیرساخت های فرهنگی و اعتقادی مردم مازندران را جهت مقابله با ناهنجاری های مختلف اجتماعی و فرهنگی آماده توصیف کرد و گفت: در حالی ما در استان شاهد مشکلات ناشی از ناهنجاری های اجتماعی هستیم که 99 درصد جمعیت استان دارای مذهب شیعه و بیشتر آنان از سادات هستند.

وی افزود: مازندران به عنوان استان علوی مدفن یک هزار و 200 امامزاده است که بیشترین تعداد در کشور محسوب می شود و به عبارتی مردم از این لحاظ دلشوره مذهبی دارند و به لحاظ فرهنگی و اعتقادی استان از زیرساخت های خوبی برخوردار است.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: امروز باید فضیلت اخلاقی و معرفت دینی را در استان جدی بگیریم تا ناهنجاری های اجتماعی کاهش بیابد.

وی افزود: برنامه ها و جلسات فرهنگی و اجتماعی باید با هدف اثر گذاری مثبت روی افکار عمومی و جامعه مورد بازنگری قرار گیرد.

یونسی به شکل گیری ستاد صیانت از عفاف و حجاب در تمام شهرستان های مازندران اشاره کرد و گفت: تا زمانی که برنامه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به صورت منظم عملیاتی و اجرایی نشود، صرف برگزاری جلسات، چالش های موجود در جامعه را حل نمی کند.

وی با اشاره به این نکته که اختلافات قومی در مازندران وجود ندارد و مردم استان آماده همکاری در اجرای برنامه های ملی و مذهبی هستند، افزود: روح فرهنگ علوی در دل و جان مردم استان مازندران نهادینه شده است که اگر برنامه ها به درستی اجرایی نشود، دچار معضل می شویم.

وی تبیین واقعه غدیر را با شبیه سازی آن در جامعه مهم توصیف کرد و گفت: اینکه امسال در بیشتر شهرهای استان مازندران واقعه غدیر شبیه سازی شود، حرکت صحیح فرهنگی و مذهبی است.

یونسی مردمی کردن برنامه های مذهبی و فرهنگی را مهم ترین روش اثر گذاری ارزش های اسلامی و دینی دانست و افزود: علویان مازندران نیز در همه برنامه های مذهبی پیشگام و آماده هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز