ویژه /انتصاب فرمانداری کورانی فر:تدبیر با تاخیر!

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۰:۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۳۳۸۱۴
ویژه /انتصاب فرمانداری کورانی فر:تدبیر با تاخیر!
چند روزی مسافرت بودم . می خواستم از بی انگیزگی و از سکون و رخوت این روزهای شهرم دور باشم . عصر پنچ شنبه دوستی به من زنگ زد و از تغییری گفت که حکایت از اشک و لبخند داشت . خبر این بود :فرماندار عوض شد کجایی ؟ بالاخره پس از سه سال قطار دولت تدبیر و امید در لرستان به بروجرد رسید .

خبرگزاری برنا لرستان - سرویس سیاسی :چند روزی مسافرت بودم . می خواستم از بی انگیزگی و از سکون و رخوت این روزهای شهرم دور باشم . عصر پنچ شنبه دوستی به من زنگ زد و از تغییری گفت که حکایت از اشک و لبخند داشت . خبر این بود :فرماندار عوض شد کجایی ؟ بالاخره پس از سه سال قطار دولت تدبیر و امید در لرستان به بروجرد رسید .

فرنشینی سه راه نیروگاه و فرمانداری ویژه بروجرد به نام کورانی فر یکی از اصلاح طلبان شاخص و معتدل استان سند خورد. حکم سرپرستی که در گرما گرم چهارشنبه 23 تیرماه و در سکوت نیم بند رسانه ای و با حضور حداقلی چهره های شاخص و نیروهای سیاسی رونمایی شده است چند روزیست که در محافل حقیقی و مجازی و در فضای افکار عمومی ، نخبگان سیاسی و اجتماعی به صورت پرتکرار شنیده و تحلیل می شود .

بی تردید گذشته از این تاخیر قابل تامل در سپردن فرمانداری به فردی نزدیک و همگرا با دولت که مطالبه ای بر حق و عقلانی از سوی مردم و فعالان سیاسی شهر به نظر می آمد و این درخواست با عناوین مختلف بارها به گوش استاندار و مسئولین کشوری رسیده بود ، انتخاب فرماندار جدید با ابهامات و مخالفت های دیگری نیز روبرو بود که اسم رمز مهمترین شان غیر بومی بودن ایشان است .

همچنان که یکی از نمایندگان محترم و بخشی از نیروها و جریان های سیاسی شهر مخالفت صریح شان را با این انتخاب اعلام کرده اند که این موضع گیری را نیز باید به حق و از سر دلسوزی تلقی نمود . مسلما در هیاهوی نقدها و تحلیل های رقیب در این چند روز و با تمام احترامی که برای موافقین و مخالفین این انتخاب قائلم ، آنچه بیشتر خودنمایی می کند تردیدی است به وسعت تامل ، خویشتنداری و مدارای فرهنگ بروجرد .

شهری که امروز از همه القاب درست و نادرستش خستگی ، روزمرگی و سوء مدیریت آزارش می دهد . با خود می گویم این زبان حال مردم شهر من است؛ آقای کورانی فر انتخابت را به فال نیک بگیریم و آنرا نقطه عطف یک شروع برای تغییر و عبوری امید بخش در نظر آوریم و به آن سلام کنیم ؟ یا بازهم در راستای سناریویی تکراری با رویکرد مدیری از پی مدیر دیگر که دوباره بروجرد مظلوم را وجه المصالحه بده بستانهای سیاسی قرار داده و می بایست بی تفاوت بود و با آن خداحافظی نمود در نظر آوریم؟ حال روز این روزای شهر من مصداق بارز این بیت است:

میان ماندن رفتن درنگ می کُشدم بگو سلام بگویم و یا خداحافظ؟

آقای فرماندار ؛حاصل تجربه های تلخ بنده و این فرهنگ خویشتن دار و دیگر پذیر می گوید باید به شما سلام کرد و امید داشت . شما را دورا دور سالهاست که می شناسم . به قول یکی دوستان شما متخلص به اخلاق و انصاف هستید . سابقه و عملکرد شما نیز گویای این مدعاست که فردی عمل گرا . روشن بین و معتدلی می باشید. هر چند دیر و با تاخیر آمدی ، اما این آمدن را به فال نیک می گیریم .

آقای فرماندار؛بروجرد خسته از ناملایمات سالهاست که از کلیشه های مدیریتی به تنگ آمده است . بومی یا غیر بومی بودن مدیر بهانه است . ذهنیت فرهنگی و خاطرات مردم این شهر مالامال است از تحسین و قدردانی از مدیران ، شهرداران و .. غیر بومی و در مقابل از تعاملات سیاسی مفلوج برای انتخاب مدیران و مسئولان سیاسی ، آموزشی ، ورزشی و… بومی و غیر بومی در یک دهه اخیر خاطرش مکدر است.

آقای کورانی فر ، سالهاست که منتظر سپردن فرمان تدبیر ، تغییر و توسعه بروجرد صبور بدست فردی کار بلد متعهد و معتقد به مردم و پاسخگو بدانها بوده ایم کسی که به قول جامعه شناسان هم اخلاق مسئولیت داشته باشد و هم از اخلاق اعتقاد برخوردار باشد . سلام به شما که چنین فرصتی را یافته اید . ما شما را فردی شایسته و همسو برای هموار کردن این راه پرسنگلاخ می دانیم . مطمئن باشید منش فرهنگی توسعه محور و خردگرای بروجرد، اعم از مردم فهیم و صبور ، نیروهای سیاسی و تاثیر گذار در این مسیر با شما همراه و همگامند . دوست عزیز جناب آقای کورانی فر؛ یقیناً آمده اید که در خاطر مردم نکته سنج برجرد ماندگار و دوست داشتنی حک و ضبط شوید. جای نوستالژی آن فرماندار در یاد این شهر خالیست . پس سلام بر شما

نویسنده :دکتر رضا بهنود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز