توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفت؛

کسب رتبه نخست مدیریت خطر و حوادث غیرمترقبه در کشور

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۰۹:۴۴:۱۱
کد خبر: ۴۳۵۶۳۲
کسب رتبه نخست مدیریت خطر و حوادث غیرمترقبه در کشور
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین در بین 56دانشگاه کشور موفق به کسب مقام نخست در زمینه مدیریت خطر و حوادث غیرمترقبه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر امین صابری نیا رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با ارسال نامه ای برای دکتر منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین این دانشگاه را به عنوان دانشگاه سرآمد در مدیریت خطر و حوادث غیرمترقبه اعلام کرد.

در نامه رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور آمده است که این برتری طبق بررسی مستندات سال1394 دانشگاه علوم پزشکی قزوین در زمینه مدیریت خطر و حوادث غیرمترقبه و برابر کارشناسی انجام شده به دست آمده است.

همچنین در این نامه اشاره شده دانشگاه علوم پزشکی قزوین با کسب 100درصد امتیازات لازم این مقام را کسب کرده تا نسبت به عملکرد سال1393 پیشرفتی 25درصدی داشته باشد.

علی فخار سلیمانی مسوول دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل استان قزوین در این رابطه گفت: با برنامه ریزی مناسب، انجام اقدامات همه جانبه، حمایت مدیران استان و دانشگاه علوم پزشکی قزوین بویژه رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان و دبیران کمیته های درمان، بهداشت و پشتیبانی کارگروه و همچنین تلاش تمامی همکاران، این موفقیت به دست آمده است.

فخار سلیمانی عنوان کرد: این موفقیت شامل مرکز هدایت عملیات بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز خواهد بود چراکه در این استان، دبیرخانه تخصصی دانشگاه و کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل، در کنار سیاست گذاری و مرکز هدایت عملیات بحران، به انجام کار هماهنگی و عملیاتی می پردازد.

وی «تشکیل کارگروه سلامت»، «مشخص کردن آمادگی سازه ای، غیرسازه ای و عملکردی بیمارستان ها»، «تدوین سامانه فرماندهی حادثه» و «تدوین برنامه پاسخ بیمارستان ها در حوادث» را بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این زمینه دانست.

مسوول دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل استان قزوین ادامه داد: «استخراج سناریوهای محلی»، «تدوین نقشه راه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی» و «اختصاص سوله های بحران و تجهیز آنها» دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این زمینه بوده است.

فخار سلیمانی، «اختصاص مکان مناسب برای مرکز هدایت عملیات بحران و دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل»، «انجام تمرین های عملیاتی و دورمیزی(حادثه فرضی) و ارسال گزارش آنها به ستاد کشوری» و «شرکت کارشناسان مرتبط در دوره های آموزشی لازم» را از اقدامات موثر این دانشگاه در کسب مقام نخست برشمرد.

گفتنی است سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق به کسب رتبه سوم از میان 56دانشگاه کشور در این زمینه شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز