معاون اجتماعی بهزیستی قزوین:

بهزیستی بر فعالیت مهدها نظارت جدی دارد

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۳:۴۶:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۵۱۰
بهزیستی بر فعالیت مهدها نظارت جدی دارد
بهاره رحمانی گفت: بازرسی کارشناسان بهزیستی از مهدهای کودک استان بسیار جدی بوده و در صورت برخورد با هر گونه تخلف با مهدهای خاطی برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، بهاره رحمانی معاون اجتماعی بهزیستی قزوین اعلام کرد: آموزش مفاهیم دینی، مقوله مجزا و منفک از دیگر فعالیت ها و برنامه های درسی مهدکودک نبوده و در تمامی  واحدهای آموزشی مهدکودک ها، فعالیت های مرتبط با آموزش مفاهیم دینی، ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.

رحمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی تنها متولی صدور مجوز برای مهدهای کودک بوده و نیز دوران کودکی و طفولیت از حساس ترین دوران زندگی انسان است که پایه های شخصیت و اعتقادات وی در این دوران شکل گرفته و مستحکم می شود سازمان بهزیستی با گروهی از علمای فرهیخته اقدام به جمع آوری و تدوین مجموعه ای از مطالب ارزشمند و عالمانه در رابطه با مبانی، روش ها و محتوای مورد نیاز برای آموزش مفاهیم و آموزه های دینی و اعتقادی به کودکان کرده است.

وی ادامه داد: بهزیستی این مهم را با رویکردهای نوین آموزشی با محورهای مهارت های دهگانه زندگی، تفکر نقاد، آموزشی های تربیتی و پرورشی در غالب فوق برنامه  اجرا  می کند.

این مقام مسوول تاکید کرد: سازمان بهزیستی عزم خود را در جهت ترویج و تثبیت این آموزش ها در مهدهای کودک با تألیف ده کتاب آموزشی برای آموزش کودکان و مربیان مهدهای کودک جزم کرده است.

رحمانی تصریح کرد: با نگرش یاددهی و یادگیری مفاهیم دینی(به عنوان یک واحد آموزشی مستقل) علاوه بر فعالیت های جاری مانند سایر واحدهای کار، اختصاص یک زنگ آموزشی 45دقیقه ای در روز به آموزش مفاهیم دینی در قالب فعالیت های مورد علاقه ی کودکان صورت می گیرد.

وی ابراز کرد: در جدول زمانبندی فعالیت های آموزش مفاهیم دینی، نوع آموزش ها به نحوی تنظیم شده که یک کار عملی با یک فعالیت تئوری انتزاعی همراه شده تا از قرار گرفتن دو فعالیت با راهکار و رویکرد یکسان در یک روز جلوگیری شود.

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین اذعان کرد: رویکرد بهزیستی در مهدهای کودک به گونه ای است که  شرایطی را فراهم کرده تا مربیان و مدیران مهاین مراکز علاوه بر علاقه و انگیزه، تخصص لازم را داشته تا  فعالیت در مهدها به جای افزایش تئوری ها، جنبه بازی و مهارت آموزی داشته باشد.

رحمانی عنوان کرد: توجه به رشد همه جانبه کودک که تمام ابعاد رشد اخلاقی، رشد اجتماع پذیری و رشد فرهنگی فرد را در بر می گیرد از الویت های دفتر کودکان و نوجوانان معاونت اجتماعی بهزیستی استان است.

وی به افزایش شهریه مهدهای کودک هم اشاره کرد و افزود: شهریه مهدهای کودک در سراسر کشور براساس تصمیم کمیته ای ویژه مصوب و به تمامی استان ها ابلاغ شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین با اشاره به اینکه تمامی مهدهای کودک باید شهریه خود را براساس نرخ مصوب افزایش دهند، گفت: هیچ مهد کودکی حق افزایش بیش از مبلغ اعلام شده را نداشته و چنانچه این اتفاق رخ داده یا گزارش شود به سرعت پیگیری خواهد شد.

رحمانی همچنین در مورد نظارت بر عملکرد مهدهای کودک نیز اعلام کرد: تیمی از کارشناسان و بازرسان سازمان اقدام به بازرسی از مهدهای کودک کرده و در صورت برخورد با هرگونه تخلف با مهدهای خاطی برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به اینکه تخلف های مهدهای کودک را والدین می توانند با شماره پیامک ۳۰۰۰8530 اطلاع دهند اظهار کرد: مدیران مهدهای کودک موظف هستند که قیمت و نرخ مصوب را در تابلو برای مشاهده والدین نصب کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین به  اجرای طرح نیک و  طرح (نماز یاوران کوچک) در سه ماه نخست سال اشاره و خاطرنشان کرد: طرح نیک برنامه ای آموزشی و کاربردی برای آموزش غیرمستقیم مفاهیم مرتبط با فریضه نماز به کودکان بوده که از طریق آموزش مربیان و مدیران مهدکودک ها به نونهالان منتقل شده که این  طرح با همکاری ستاد اقامه نماز استان در حال اجرا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز