مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

افزایش چهار برابری هزینه های پرداختی درمان

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۱:۳۷:۳۹
کد خبر: ۴۴۱۳۱۷
افزایش چهار برابری هزینه های پرداختی درمان
هزینه های پرداختی درمان پس از طرح تحول سلامت چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشورگفت: پرداخت حق بیمه هزینه های درمانی از 40هزار میلیارد ریال قبل از اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت و سازمان های بیمه ای به بیش از 160هزار میلیارد ریال رسیده است.

محمدجواد کبیر افزود: این در حالی است که سهم پرداختی توسط مردم در قبل از اجرای این طرح از حدود 40 درصد اکنون به زیر 10 درصد و برای روستاییان نیز حدود سه درصد رسیده است.

وی شمار بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت در کشور را بیش از 40 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: حدود 11 میلیون نفر از این تعداد در دولت یازدهم و از زمان اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان بوده است.

محمدجواد کبیر با بیان اینکه 23 میلیون نفر از این تعداد مربوط به روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است،افزود: از این مجموع نیز حدود چهار میلیون و 500 نفر در شهرهای زیر 20 هزار نفر ساکن هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یک برنامه راهبردی در سازمان بیمه سلامت کشور بر اساس سند چشم انداز توسعه ، اصول 29 و 43 قانون اساسی و سیاست های کلی نظام برای استان های سراسر کشور تدوین در حال عملیاتی شدن است.

محمدجواد کبیرافزود: سازمان بیمه سلامت با چهار کارکرد و رویکرد مهم از جمله حفاظت مالی از بیمه شدگان، پوشش بیمه همگانی، بهره مندی عادلانه از خدمات و اطمینان از تضمین کمیت و کیفیت خدمات از طریق خرید ایفای نقش می کند.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان بیمه سلامت در دولت یازدهم توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله استان کهگیلویه وبویراحمد است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز