استاندار قزوین خبر داد:

تقویت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قزوین

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۰:۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۴۲۵۹۲
تقویت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قزوین
فریدون همتی در بازدید خود از دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان از تقویت این دفتر باتوجه به اقدامات پیش بینی شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین که به همراه معاونین عمرانی و اقتصادی استانداری، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین بازدید می کرد با اعلام این خبر گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان قزوین در تعاملات و روابط خارجی و نیز اهمیت وجود دفتر نمایندگی امور خارجه در استان، اقدامات لازم برای تامین نیروی انسانی و امکانات این دفتر انجام خواهد شد.

همتی افزود: دولت تدبیر و امید در حال حاضر با عقلانیت و هنر در حال اداره کشور بوده و باتوجه به منابع اندک که در اختیار دارد، راه اندازی و گسترش دفاتر به تنهایی برای آن میسر نبوده و در این راستا مساعدت و همکاری دیگر سازمان ها نیاز است.

وی بیان کرد: در راستای تثبیت و دریافت مجوز دفتر نمایندگی، استان تمام سعی خود را برای تامین امکانات و نیروی انسانی به کار می گیرد.

این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به توسعه روابط خارجی در استان نیاز به وجود دفتر نمایندگی و گسترش فعالیت های این دفتر احساس شده و در این راستا باید تلاش شود تا دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه مجوز خود را در استان گرفته و تثبیت شود.

در این نشست فعالیت های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و همچنین مشکلات این دفتر برای استاندار و هیات همراه از سوی رییس دفتر نمایندگی تشریح و کمبود نیروی انسانی و امکانات مهم ترین مشکلات این دفتر بیان شد.

گفتنی است هم اکنون در این نمایندگی فعالیت هایی از قبیل تایید اسناد و مدارک دارالترجمه ها، صدور ویزا، تایید اسناد تجاری و تحصیلی و اتباع خارجی، احوالات شخصی اتباع خارجی از جمله ثبت ازدواج و فوت، تسهیل در امور صادرات و واردات و ...صورت می گیرد.

در گذشته این فعالیت ها در تهران انجام می شد که زمان بر بود اما هم اکنون نیاز به حضور در تهران برای تایید مدارک وجود نداشته و تایید اسناد در مدت زمانی مطلوب انجام می شود.

شایان ذکر است استاندار به همراه معاون اقتصادی، معاون هماهنگی امور عمرانی، رییس میراث فرهنگی و گردشگری استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی از موزه هدایا و اشیا نفیس اهدایی دکتر صالحی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی که در ساختمان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه دایر می باشد بازدید کرد.

در این موزه آثار اهدایی بیش از 50کشور دنیا که شامل 154 اثر هنری است وجود داشته که مربوط به هدایای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران از سال89 تا 92 بوده و این هدایا از سمت کشورهای دوست و هم پیمان جمهوری اسلامی به دکتر صالحی اعطا شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز