مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد مقدس خبر داد:

شهر مشهد در جایگاه دوم تولید زباله در کشور

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۵:۴۶:۲۶
کد خبر: ۴۴۳۳۴۲
شهر مشهد در جایگاه دوم تولید زباله در کشور
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد مقدس گفت: سه کلانشهربزرگ ازجمله تهران، مشهد و اصفهان تولیدکننده بیشترین میزان زباله روزانه در سطح کشور هستند و مشهد در این رابطه در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی نجفی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: سه شهر کلانشهربزرگ تهران با 3000 تن، مشهد مقدس با 2000 تن و اصفهان با 1500 تن تولید کننده بیشترین میزان زباله روزانه در سطح کشور هستند و در این خصوص مشهد مقدس در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع زباله‌های تولیدی روزانه در سطح شهر 70 درصد آن زباله تر و 30 درصد زباله خشک است، ادامه داد: روزانه 2000 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود که 750 تن آن تبدیل به کود کمپست و 1350 تن دیگر نیز مدفون می‌شود.

میرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در خصوص تولیدات بازیافت شده زباله‌های خشک گفت: تولیدات بازیافت شده روزانه زباله‌های خشک شامل 150 تن کاغذ، 3 تن پلاستیک، 10 تن لاستیک، یک تن ورمی‌ کمپست، 50 تن کمپوست، 3.6 تن پلی‌استایرن، 80 کیلوگرم ضایعات الکترونیکی است.

نجفی با اشاره به اینکه روزانه 200 تن زباله خشک در مشهد مقدس تولید می‌شود، تصریح کرد: بیشترین میزان زباله خشک مربوط به کاغذ بوده که شامل 53 درصد کل این نوع زباله است و مابقی مربوط شیشه، فلزات، پلی استایرن، لاستیک و غیره است و دیگر تولیدات این مجموعه می‌توان به تولید روزانه یک مگابات برق و 10 تن آسفالت اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز