با حضور معاون رئیس جمهور:

چهار طرح عمرانی در"سرای احسان" کهریزک افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۲:۴۶:۵۴
کد خبر: ۴۴۶۰۷۶
چهار طرح عمرانی درسرای احسان کهریزک افتتاح شد
چهار طرح عمرانی در "سرای احسان" کهریزک همزمان با دهه کرامت با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری و جمعی از مسئولان شهرستان ری افتتاح شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران ، چهار بخش مراقبت های ویژه مردان روانی مزمن با مساحت 80 متر مربع و اعتبار 400 میلیون ریال، آزمایشگاه با توانایی انجام آزمایشاتی نظیر ایدز، انواع هپاتیت و لیتیوم در 100 متر مربع و با 2 میلیارد اعتبار، کافه کتاب با هدف تشویق مددجویان به مطالعه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال و رختشوی خانه با 1 میلیارد و 600 میلیون ریال با زیر بنای 225 متر مربع در این موسسه به بهره برداری رسید.  

در ادامه شهیندخت، با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که مدد جویان اجتماعی عائله های نظام هستند، گفت: دولت مسئولیت سنگینی در قبال توانمند سازی و رفع مشکلات این قشر آسیب دیده اجتماعی دارد و تاسیس، توسعه و تجهیز مراکزی مانند 'سرای احسان' می تواند بسیاری از مشکلات این افراد را برطرف کند.
وی با اشاره به محدودیت های اقتصادی دولت در حمایت از مراکز خیریه مانند 'سرای احسان ' خاطر نشان کرد: دولت فعلا فقط می تواند با رفع محدودیت ها و موانع قانونی مراکز خیریه، این گونه مراکز را در جهت توسعه و پیش برد اهدافشان کمک کند تا به نحو احسن به مسئولیت خود در قبال ممدجویانشان جامه عمل بپوشانند.
مولاوردی عنوان داشت: نیکوکاران و خیرین فعال در تاسیس و توسعه مراکز خیریه از فرهنگ رضوی، اخلاق و سیره ائمه اطهار(ع) بهره گرفته اند و با این کار خود علاوه بر اقدام مثبت در جهت آسایش مددجویان و آسیب دیدگان اجتماعی مردم جامعه را نیز با عمل خود به دین دعوت کردند.
مراسم افتتاح چهار طرح عمرانی شامل بخش مراقبت های ویژه مردان روانی مزمن، آزمایشگاه، کافه کتاب و رختشوی خانه در سرای احسان کهریزک روز شنبه با حضور مولاوردی معاون رئیس جمهور، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، عربی شهردار کهریزک و جمعی از مسئولان و مددجویان برگزار شد.
موسسه خیریه سرای احسان تشکلی غیردولتی و غیر انتفاعی در حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی است که از سال 77 آغاز به کار کرده است.
از عملکرد این موسسه می توان به ارائه خدمات بشردوستانه، کمک به افراد نیازمند، آسیب دیده و همچنین نگهداری شبانه روزی بیماران روانی مزمن بی سرپرست اشاره کرد.
هم اکنون این خیریه میزبان 450 نفر بیمار مبتلا به اختلالات روانی شامل 343 مرد و 107 زن است که سال هاست سرای احسان خانه آنهاست.
 

 

 












 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز