وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات:

سیاست دولت پایان بخشیدن به شکاف بین استان هاست

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۲۱:۲۴:۴۶
کد خبر: ۴۴۶۷۸۳
سیاست دولت پایان بخشیدن به شکاف بین استان هاست
وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات گفت: سیاست دولت این بوده تا شکاف های طبقاتی در کشور رخت بربندد، ما در کشور شاهد شکاف بین استان ها وتهران، شکاف بین خود استان ها و شکاف بین مرکز استان با شهرستان ها بودیم و همواره تلاش کردیم این شکاف ها کمتر بشود.

به گزارش برنا،دولت این بوده وهست تا امکانات در سراسر کشورعادلانه تقسیم ومردم به صورت مساوی از خدمات دولت بهره مند بشوند.

وی بیان کرد: دولت مصمم است تا شرایط را به سمتی پیش ببرد تا مردم احساس کنند تصمیمات اتخاذ شده صرفا در جهت خدمات رسانی بهینه به آنها می باشد .

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت روحانی تحریم های بین المللی از بین رفته ، تصریح کرد: اکثر کشورهای غربی وسازمان ملل کشور ما را در اثر تحریم تحت فشار گداشته بودند، خیلی از معضلات اقتصادی در اثراین تحریم ها گریبانگیر ملت شده است اما با درایت رهبری ورییس جمهوری وخود ملت این معضلات را پشت سر گداشتیم ، اگرچه این تحریم ها 20 سال هم تداوم داشت این ملت در مقابل حرف زور می ایستاد وتسلیم نمی شد .

وزیر ارتباطات وفنآوری اطلاعات افزود: سیاسیت دولت در بحث تحریم ها هم این بود که اولا حقوق ملت حفظ شود دوم عزت مردم حفظ شود وسوم هم از روش های بین المللی استفاده کنیم تا محدودیت ها کم شود.

واعظی بیان کرد: این سیاستی بود که از ابتدای کار دولت پیش گرفته شد و بسیاری از سیاستمداران اذعان کردند که ایران به گونه ای سیاست خارجی را مدیریت کرد که به حقوق قانونی خود در ارتباط با انرژی هسته ای و بحث تحریم ها دست یافت.

وی اظهارکرد: دلیل اینکه ما توانستیم با یک مذاکره طولانی ونفس گیر به حقوق خود برسیم چیزی جز پشتوانه مردم وتدبیر مقام معظم رهبری نبود .

او اضافه کرد: امروز شاهد لغو قطعنامه های اعمال شده در گذشته و رفع تحریم ها هستیم، 12قطعنامه تاکنون لغو شده و تحریم های سیاسی برداشته شده و نتیجه آنها رونق اقتصادی در کشور بود که الان ما شاهد آن هستیم.

واعظی گفت: در گذشته بیشتر از یک میلیون بشکه نفت نمی توانستیم بفروشیم الان میزان فروش نفت به بیش از دو میلیون و 400هزار بشکه در روز رسیده و مهمتر از این موضوع رفع تحریم های بیمه و بانک ها بود.

به گفته وی، دولت برای اینکه بتواند رفاه وآسایش مردم را فراهم کند ابتدا خواست موانع بین المللی را بردارد و اکنون شاهد رونق اقتصادی در کشور هستیم .

وی افزود: در سه سال گذشته یکی ار دغدغه های اصلی دولت شغل جوانان بوده است ، تلاش دولت در این ارتباط سروسامان دادن به کسب وکار و پایین آوردن رکود وتک رقمی شدن تورم بود و دولت توانست تورم را از 40 درصد به 7/9 درصد برساند ، عمده تلاش ما این است که تورم را به این حد نگه داریم تا بتوانیم معیشت مردم را سامان دهیم .

وزیر ارتباطات و فن آوری ارتباطات با بیان اینکه وعده هایی که رییس جمهوری در سفر به استان اردبیل به مردم داده بودند تا پایان دولت عملی می شود افزود: با تحقق این امر مردم از برکات وخدمات این دولت بیش از این بهره مند خواهند شد .

واعظی با اشاره به افتتاح طرح های ارتباطی و فناوری در شهرستان نمین گفت: زیر ساخت های مخابراتی وICT  استان و شهرستان نمین آماده شده و نسل سوم تلفن همراه را هم آماده و در اختیار مردم قرار می دهیم .

به گفته وی ، 17روستای شهرستان نمین در حال حاضر متصل به اینترنت هستند و در برنامه داریم 72 روستای دیگر را تحت پوشش اینترنت قرار دهیم.

وی تاکید کرد که تلاش ما این است تا پایان دولت تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان نمین به اینترنت متصل شوند و به همه روستاهایی که بالای 15 خانوار هستند تلفن ثابت واگذار گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز