معاون قضایی دادگستری استان فارس :

وظیفه قوه قضائیه نشر و ترویج عدالت ومبارزه با قانون شکنان است

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۸:۵۲:۲۷
کد خبر: ۴۴۸۴۲۱
وظیفه قوه قضائیه نشر و ترویج عدالت ومبارزه با قانون شکنان است
معاون قضایی دادگستری استان فارس وظیفه قوه قضائیه نشر و ترویج عدالت ومبارزه با قانون شکنان دانست و گفت: عرصه قضا لغزشگاه بسیار خطرناکی است که برای عبور از این لغزشگاه قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید مجهز و مسلح به سلاح تقوای الهی و دوری از هوای نفس شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید صدراله رجایی نسب با اشاره به قانون اساسی وظایف قانونی  قوه قضائیه را نشر و ترویج عدالت ،مبارزه با نابسامانی ها و طغیان گری انسان های قانون شکن خواند و با اشاره به فرمایشات  مقام معظم رهبری  در جمع مسئولان قوه قضائیه  در بیان قوه قضائیه انقلابی و قاضی انقلابی ضمن تأکید بر فرمایشات معظم له یادآور شد: انقلابی بودن نه به معنی تندروی و استبداد در دستگاه قضایی است بلکه قاضی باید علیرغم داشتن استقلال، از همفکری، تبادل نظر و مشورت  سایر همکاران نیز  بهره لازم را ببرد و این امر با استقلال قاضی هیچ گونه منافاتی ندارد.
وی پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه همه نهادها و دستگاه ها دانست و تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از مباحث مهم و اولویت داری است که نه فقط دستگاه قضایی بلکه سایر ادارات و خود مردم هم باید دراین امر مهم مشارکت کنند. وی افزود: در حفظ حقوق بیت المال نیز علاوه بر دستگاه قضایی  تمامی ادارات و نهادهایی که متولی اموال عمومی هستند به سهم خودباید به قوانین عمل کنند.
معاون قضایی دادگستری استان فارس با بیان این که شهرستان اقلید شهری است که منسوب به امام رضا(ع) بوده و دارای مردمی متدین، ولایتمدار و از کم حاشیه ترین حوزه های قضایی  استان فارس درخصوص جرایم است گفت: با درایت رئیس حوزه قضایی شهرستان اقلید و نیز دادستان عمومی و انقلاب  این شهرستان با رصد و اِعمال به موقع برنامه های  پیشگیرانه شاهد کاهش و کمترین جرائم در این حوزه قضایی هستیم .
رجایی نسب در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان اقلید ازاهتمام ، حساسیت و پیگیری رئیس کل دادگستری استان و مجموعه مدیریت قضایی استان فارس  در بخش مبارزه با فساد ،جرائم مهم و خشن که امنیت عمومی جامعه را خدشه دار می کنند خبر داد و تأکید کرد: دادگستری استان فارس به منظور بازدارندگی و کاهش جرایم بویژه جرایم مهم و خشن با افراد قانون شکن  بدون اغماض و چشم پوشی برخورد قاطع و قانونی می کند.
وی از حمایت دستگاه قضایی از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری ، تولید ورونق اقتصادی این استان  را دارند خبر داد و خاطر نشان کرد:   دستگاه قضایی استان فارس امنیت لازم را برای سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری سالم و مشروع  در این استان را دارند فراهم کرده تا سرمایه گذاران در سایه احساس امنیت سرمایه گذاری کنند و تمامی ادارات و نهادها نیز باید با همکاری و حمایت از سرمایه گذاران شرایط رونق اقتصادی را فراهم کنند.
معاون قضایی دادگستری استان فارس نقش  دادستان عمومی و انقلاب را «سیف الاسلام» و شمشیر برنده اسلام دانست که باید به موقع با مقتضیات زمان ، مکان و کیفیت جرمی که اتفاق افتاده است  در حمایت و طرفداری از حقوق عامه و جامعه اقدام کند.
رجایی نسب در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان ها نیز  تأکید کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان ها از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند و زندان فقط باید برای افراد قانون شکنی که عفت عمومی  را  خدشه دار کرده و برای مردم ایجاد ناامنی می کنند درنظر گرفته شود و از ورود  افراد بدهکار جرایم مالی و یا  تصادفات غیرعمد به زندان ممانعت به عمل آید.
در حاشیه این مراسم سید حسن سیدمحسنی  رئیس دادگستری شهرستان اقلید به اقدامات مؤثر صورت گرفته در زمینه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، زمین‌خواری، برداشت‌های غیرمجاز از آب و پرکردن چاه‌های غیرمجاز، احقاق حق اشاره و تصریح کرد: امنیت موجود در شهرستان اقلید در زمینه‌های مختلف نشانه‌ای از اجرای صحیح قانون و وظیفه و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا بوده که قابل‌تقدیر است.
در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های سید مهدی همایونی اردکانی تقدیر و با حکم رئیس قوه قضائیه محمد ربانی به‌ عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان  اقلید معرفی شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز