استاندار در جلسه بررسی مشکلات استان:

۲۵۰واحد تولیدی استان چشم به حمایت های ویژه دولت دارند

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۹:۵۵:۲۳
کد خبر: ۴۵۰۰۳۹
۲۵۰واحد تولیدی استان چشم به حمایت های ویژه دولت دارند
فریدون همتی گفت: 250واحد تولیدی بزرگ قزوین نیازمند دستور مساعدت و حمایت ویژه دولت توسط معاون اول رییس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه بررسی مسائل کلان استان که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان استان برگزار شد بیان کرد: در طول 9ماه گذشته حضور در قزوین مکاتبات متعددی با  معاون اول رییس جمهور صورت گرفته که با حمایت و مساعدت ایشان مسائل استان در مسیر حل و فصل قرار گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

همتی افزود: در حال حاضر هزار واحد تولیدی در استان نیازمند حمایت ویژه دولت هستند که مشکل نقدیندگی و تسهیلات بانکی 400واحد از این تعداد از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب و 350واحد با عنایت و مساعدت معاون اول رییس جمهور در حال مرتفع شدن است.

وی ادامه داد: 250واحد جزو واحدهای بزرگ صنعتی هستند که نیازمند توجه و حمایت شخص دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری می باشد.

استاندار از تامین آب شرب و کشاورزی به عنوان یکی دیگر از مسائل و اولویت های استان یاد و تصریح کرد: سالانه با 800میلیون متر مکعب کسری آب مواجه هستیم که باید مدیریت و ساماندهی آن در مسیر تعادل بخشی قرار گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: همچنین باید از گسترش مسائل زیست محیطی و توسعه بیابان زایی که برای استان های تهران و البرز تهدید محسوب می شود پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: اراضی مستعد استان در بخش کشاورزی 340هزار هکتار می باشد که 270هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش زراعت قرار دارد و بقیه نیز جزء باغات محسوب شده که نیازمند اجرای سیستم آبیاری نوین هستند.

نماینده عالی دولت  در قزوین ادامه داد: اجرای این طرح یک میلیارد دلار یعنی 350میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون 35هزار هکتار اجرایی شده و در دولت تدبیر و امید طی سال های 95 و 96 بالغ بر 40هزار هکتار اجرای سیستم های نوین آبیاری با تفاهم وزارت جهادکشاورزی و موافقت و همراهی صندوق توسعه ملی عملیاتی خواهد شد.

همتی گفت: در بخش گلخانه ها نیز از گذشته تاکنون  تنها 50هکتار اجرایی شده اما طی امسال 4برابر گذشته در این بخش طرح عملیاتی شده است.

وی اذعان کرد: برای اینکه مشکل آب کشاورزی را حل کنیم چاره ای جز رفتن به سمت قطره ای کردن آبیاری اراضی کشاورزی و باغات نداریم.

استاندار مشکل پیش روی توسعه صادرات استان قزوین را کمبود سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: اگر سرمایه در گردش تامین شود این استان قادر خواهد بود به میزان قابل توجهی صادرات محصولات کشاورزی مختلف از جمله کشمش، تخم مرغ و مرغ را افزایش دهد.

همتی با بیان اینکه هم اکنون 3900واحد صنعتی در قزوین وجود دارد افزود: درحال حاضر پیگیری برای احیای واحدهای تولیدی مشکل دار و واجد شرایط در دستور کار ما قرار دارد که امیدواریم نتیجه خوبی هم در این بخش حاصل شود.

وی همچنین گزارشی از سایر حوزه های استان و مشکلات موجود پیش روی بخش های مختلف از جمله شرکت های دانش بنیان، کمبود تخت بیمارستانی، مسائل فرهنگی مانند تکمیل مصلی های نیمه تمام، کمبود اعتبار برای پرداخت خرید تضمینی گندم ارائه و موانع پیش روی واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی را تشریح کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز