وزیر نیرو در پیرانشهر مطرح کرد:

استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و انتخاب محصول مناسب، مکمل طرح‌های آب

۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۴:۵۹:۲۶
کد خبر: ۴۵۱۰۰۸
استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و انتخاب محصول مناسب، مکمل طرح‌های آب
وزیر نیرو گفت: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و انتخاب محصول مناسب کشاورزی مکمل احداث شبکه آبیاری و زهکشی است.

به‌گزارش برنا آذربایجان غربی، حمید چیت‌چیان صبح امروز (جمعه) در آیین کلنگ زنی شبکه آبیاری وزهکشی بادین آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: استان آذربایجان غربی از جمله استان‌های بسیار فعال در حوزه توسعه کشاورزی است و از شمال تا جنوب استان از قابلیت‌های بسیار زیادی در زمینه کشاورزی برخوردار است.
وی افزود: در حالی‌که در مرزهای غربی و شرقی کشور همسایگان ما درگیر جنگ و ناامنی هستند، ما بایستی به مردم خود و دلاوری‌ها و از خودگذشتگی آن‌ها افتخار کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان با دخالت‌های موذیانه خود ما را به جای درگیر شدن در توسعه و آبادانی کشور، درگیر جنگ و ناامنی کنند.
چیت‌چیان گفت: آیین کلنگ زنی شبکه آبیاری وزهکشی بادین آباد پیرانشهر یکی از صدها پروژه‌ای است که به نوعی بیانگر نعمت امنیت در این کشور هستند.
وزیر نیرو تصریح کرد: ظرفیت شبکه آبیاری وزهکشی بادین آباد ۱۳ هزار مترمکعب بوده و این پروژه یکی از بخش‌های شش‌گانه‌ای است که برای توسعه کشاورزی این منطقه امروز کلنگ زنی می‌شود.
وی ادامه داد: مقدمه شبکه آبیاری وزهکشی بادین آباد، ساخت سد سیلوه بوده که انشاالله تا دو ماه آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن خواهیم بود.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امید است با احداث این شبکه بتوانیم آب را با بالاترین بهره‌وری و کمترین تلفات در اختیار کشاورزان قرار دهیم.
چیت‌چیان تاکید کرد: مکمل احداث شبکه آبیاری و زهکشی، استفاده کشاورزان عزیز از شیوه‌های نوین آبیاری و انتخاب محصول مناسب و مطابق با شرایط آب و هوایی و خاک این منطقه است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعدت کشاورزان در انتخاب محصول مناسب و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و هم‌زمان با آن بهره‌برداری از پروژه‌های مدرن زهکشی و آبیاری بتوان هم از محصولات بهتر و بیشتری بهره‌مند شد و هم از تلف شدن آب جلوگیری کرد.
وزیر نیرو در پایان ضمن تاکید دوباره به امنیت موجود در منطقه گفت: نباید فراموش کرد که انجام تمام این فعالیت‌ها و آرامش در اجرای پروژه‌ها مرهون نعمت امنیتی است که ما امروز از آن بهره‌مندیم؛ لذا لازم است از تمام کسانی که در این امر نقش دارند تشکر ویژه داشته باشم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز