دکتر لاریجانی در جمع خبرنگاران:

۱۰ شهر از آب سد کوچری استفاده می کنند/ لزوم استفاده از آبیاری تحت فشار در کشاورزی

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۳:۳۸:۵۹
کد خبر: ۴۵۲۵۵۱
۱۰ شهر از آب سد کوچری استفاده می کنند/ لزوم استفاده از آبیاری تحت فشار در کشاورزی
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۰ شهر از آب سدکوچری استفاده می کنند،گفت:از مقام معظم رهبری که به صورت ویژه برای حل مشکل آب در این منطقه دستور دادند؛تشکر می کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی لاریجانی در حاشیه افتتاح سد کوچری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 10 شهر از آب این سد استفاده می کنند و احداث این سد سبب می شود تا وضع ثابتی برای آب آشامیدنی این شهرها در دهه های آینده نیز به وجود آید.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی،بیان کرد: احداث این سد باعث می شود در زمانی که آب زیاد داریم، در اینجا آب ها را جمع کرده و در ایام تابستان که آب کم است، به شهرهای اطراف این سد آبرسانی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: لازم می دانم از مقام معظم رهبری که به صورت ویژه برای حل مشکل آب در این منطقه دستور دادند؛تشکر کنم. اگر اوامر ایشان نبود، این مشکل حل نمی شد و ما قدردانی می کنیم. ایشان از سال های گذشته دستور را دادند و سرمایه گذاری برای این کار انجام شد. همچنین از همه مهندسان و دست اندرکارانی که زحمت کشیدند سپاسگزاری می کنم.

وی با بیان اینکه مشکل قانونی در حوزه آب نداریم،گفت: قوانینی که قبلا برای تقسیم بندی آب در بخش های مختلف بوده است،کفایت می کند. شورای عالی آب نیز  وظایفی دارد و تصمیم گیری های لازم را اتخاذ می کند و تلاش آنها بر این است که از آب به صورت بهینه استفاده شود.

دکترلاریجانی،ادامه داد:یکی از مشکلات کشور این است که بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، کشاورزی ما وضع سنتی دارد و برای حل این مشکل باید از آبیاری تحت فشار استفاده کنیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه دو سال است که هرساله مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته می شود و فکر می کنیم در برنامه پنج ساله ششم باید با دولت توافقی صورت بگیرد تا رقم بیشتری برای این موضوع در نظر بگیریم،متذکر شد: با درنظرگرفتن رقم بیشتری برای این موضوع در برنامه ششم وضعیت اراضی ما تا آنجایی که مقدور است تحت آبیاری تحت فشار قرار بگیرد که با این روش صرفه جویی های لازم انجام می شود و این یکی از مهمترین کارها است که البته درکنار این موضوع باید کشت های متناسب برای بخش های مختلف درنظرگرفته شود.

وی گفت:در موضوع انتقال آب نیز باید فکری شود،سدهایی که وزارت نیرو در حال حاضر برای مهار آب ها در حال ساخت آنهاست، باید به سرانجام برسد که در 2 سال اخیر با دستور مقام معظم رهبری بودجه کافی برای این موضوع در گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجاکه منطقه خشک است،باید تمام اقدامات درکنار یکدیگر انجام شود تا مشکلات موجود در حوزه آب حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز