جشنواره فولکلور البرز نشینان در سمنان گشایش یافت

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۰۷:۴۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۵۱۷
جشنواره فولکلور البرز نشینان در سمنان گشایش یافت
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جشنواره فولکلور البرز نشینان با برپایی 110 غرفه صنایع دستی گشایش یافت .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛ حسین خواجه بیدختی افزود: 9 استان شامل گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، قزوین، زنجان و سمنان صنایع دستی و سوغات منطقه خود را در نمایشگاه ارائه می‌کنند.

وی گفت: غرفه‌های صنایع دستی همه روزه تا بیست و چهارم شهریور ماه از ساعت 18 تا 23 در محل پارک شهروندی پارک سیمرغ سمنان به روی علاقمندان گشوده است.

بیدختی، اجرای تعزیه به مناسبت قرار داشتن در آستانه شهادت امام محمد باقر(ع)، اجرای تواشیح، رصد ستارگان، مسابقات فرهنگی و ... را از جمله برنامه‌های شب نخست جشنواره فولکلور اعلام کرد و افزود: مراسم افتتاح رسمی جشنواره از جمعه نوزدهم شهریور ماه و از ساعت 20.30 در محل پارک سیمرغ برگزار می‌شود.

 وی گفت: این جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفی آداب و رسوم البرز نشینان به هم استانیها، زائران حرم رضوی و مسافران و افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم اجرا می‌شود.

استان سمنان در نوار جنوبی رشته کوههای البرز قرار دارد. این استان خاستگاه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کهنی است که شماری از این آئین‌ها به یادگار مانده اند، بر این اساس تا کنون 61 اثر معنوی استان سمنان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

فولکلور یا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است. فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.

جشنواره فولکلور البرز نشینان از هجدهم تا بیست و چهارم شهریور ماه در پارک شهروندی پارک سیمرغ سمنان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز