رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد:

انجام ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان ایلام

۱۳۹۵/۰۶/۲۵ - ۱۲:۴۷:۱۱
کد خبر: ۴۵۷۴۲۱
انجام ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان ایلام
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تعداد زایمان‌های طبیعی در استان ایلام به ۱۱ هزار مورد رسیده است.

به گزارش برناایلام، علی دلپیشه اظهار داشت: این مراسم به پاس خدمات متخصصین زنان و زایمان در استان و ترویج زایمان طبیعی در بین مادران و جامعه هدف برگزار شده است.

وی افزود: هدف اصلی ما این است که مادران جامعه را به سوی ترویج زایمان طبیعی سوق دهیم و نتایج و عواقب سزارین را اطلاع‌رسانی کرده تا جامعه با پیامدهای منفی آن آشنا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در طول مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان از میزان عمل سزارین به صورت قابل توجهی کاسته شده، تصریح کرد: این آمار در سالهای قبل از اجرای این طرح رقم ۱۹ هزار سزارین در برابر هفت هزار  بوده که خوشبختانه در حال حاضر با تلاش همکاران و متخصصان زنان و زایمان و برنامه های دانشگاه در راستای ترویج زایمان طبیعی، این رقم به ۱۱ هزار زایمان طبیعی در مقابل ۱۲ هزار عمل سزارین رسیده است.

دلپیشه با بیان اینکه تمامی زایمان های طبیعی به صورت رایگان در استان انجام می شود، ابراز کرد: در بیمارستان های دولتی و خصوصی زایمان طبیعی به صورت رایگان بوده و رقم مطلوبی را در استان به خود اختصاص داده و قطعاً برای مطلوب‌تر شدن این رقم و آمار، تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

وی افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در اولویت برنامه های خود، ترویج برنامه های مربوط به فرزندآوری و افزایش موالید در راستای ابلاغ سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری به دولت را با تمام توان دنبال خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز