دکتر جادری در نشست با سرمایه‌ گذارانی از کشور کره جنوبی:

متقاضیان سرمایه ‌گذاری در هرمزگان در حال افزایش است/لزوم افزایش ارتباطات با کره جنوبی از طریق بندر شهید رجایی

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۰۷:۳۱:۵۰
کد خبر: ۴۵۸۸۵۸
متقاضیان سرمایه ‌گذاری در هرمزگان در حال افزایش است/لزوم افزایش ارتباطات با کره جنوبی از طریق بندر شهید رجایی
استاندار هرمزگان گفت: تعداد متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان به شکل قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست با سرمایه‌ گذارانی از کشور کره جنوبی  با بیان اینکه مسئولان این شرکت برای دومین بار است به بندرعباس سفر می‌کنند، اظهار داشت: این نشان از عزم و علاقه‌مندی کره‌‌ای‌ها برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان است که جای تشکر و خرسندی دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ مربوطه در نشست قبل با مسئولان این شرکت در رابطه با فعالیت‌های معدنی، اضافه کرد: تعداد متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان به شکل قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است و این در حالیست که ما در پی درخواست کره‌ای‌ها مجوز و موافقت‌نامه‌های لازم را برای حضور کره‌ای‌ها در حوزه توسعه معادن در شرق استان اخذ کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به تمایل این شرکت کره‌ای برای سرمایه گذاری در بندرعباس و قشم، افزود: این شرکت کره‌ای از طریق تشکیل یک شرکت مشترک با طرف ایرانی تقاضای فعالیت در حوزه تولید، ایجاد پایانه صادراتی نفتی برای ذخیره‌سازی 10 میلیون بشکه نفت خام و ایجاد مخازن برای بانکرینگ در سلخ قشم و لارک را دارد.

جادری با بیان اینکه این شرکت متقاضی ساخت یک نیروگاه دو هزار مگاواتی در کنار نیروگاه کنونی بندرعباس، بندرلنگه و یا قشم است، تصریح کرد: پیشنهاد ایجاد یک شرکت مشترک برای مدیریت یک بخش مجزا و ویژه واردات، صادرات و ترانشیپ برای کره جنوبی در بندر شهید رجایی، نیز در نوع خود قابل توجه است که از طرف کره‌ای می‌خواهیم که پیشنهاد کتبی خود را در این راستا ارائه دهد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: حضور این شرکت کره‌ای در استان، می‌تواند به عنوان یک فرصت برای توسعه ترانزیت از طریق بندر شهید رجایی و افزایش ارتباطات با سه کشور کره جنوبی، چین و ژاپن به حساب آید.

وی گفت: یکی دیگر از موارد مورد علاقه کره‌‌ای‌ها، فعالیت در حوزه بانکرینگ در قشم است که به آنها پیشنهاد کرده‌ایم که اگر به شرق استان بروند بهتر است چرا که در آینده‌ای نزدیک جاسک به دومین پایانه بزرگ نفتی ایران تبدیل می‌شود.

جادری تصریح کرد: همانگونه که تاکنون کره‌ای‌ها با انگیزه و تمایل بالا، بر امر سرمایه‌گذاری و حصور در هرمزگان تاکید داشته‌اند، ما نیز با تمام توان تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم تا هر چه زودتر شاهد تحقق سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای طرح‌های مدنظر باشیم.

طرح‌های سرمایه‌گذاری نیروگاهی و ایجاد تاسیسات بانکرینگ در هرمزگان اجرا می کنیم

در ادامه ای نشست چرمن یوان ساک هان (chairman yoon suk hun) مدیر شرکت سرمایه گذاری کره‌‌ای نیز ضمن قدردانی از استاندار هرمزگان، با بیان اینکه شرکتش در حال حاضر با شرکتی ایرانی در حال همکاری دوستانه و صمیمانه است، اضافه کرد: سفر مجدد ما به بندرعباس برای پیگیری اجرای تعهداتی است که در سفر قبل طی توافقنامه‌ای با استانداری هرمزگان منعقد کرده‌ایم.

وی که مشاور مدیرعامل یکی از بانک‌های دولتی چین نیز هست، با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکتش در باب نیروگاه و ایجاد تاسیسات بانکرینگ در هرمزگان اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها دو سناریو داریم، که می‌تواند به شکل وارد کردن تکنولوژی و تجهیزات ساخت نیروگاه و تاسیاست بانکرینگ مربوطه از کره جنوبی و ژاپن و تامین پول از چین باشد.

چرمن ادامه داد: سناریو دیگر نیز این است که هم پول و هم تکنولوژی و تجهیزات و هم پول هر سه از کره و ژاپن وارد کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از تعریف این دو سناریو تضمین صد در صدی تعهدات شرکت تحت مدیریت وی با همکاری یک شرکت ایرانی است، اضافه کرد: در حال حاضر کره و ژاپن به نوعی پیشرفته‌ترین تکنولوژی ساخت نیروگاه‌های گازی سیکل ترکیبی را در اختیار دارند که می‌تواند سایر مجموعه‌های صنعت برق در ایران را نیز متاثر کند.

این سرمایه‌گذار کره‌ای همچنین به علاقه‌مندی شرکتش برای حضور در امر ارائه خدمات بندری اشاره و گفت: برای تسهیل در امور گمرکی پیشنهاد می‌شود، که محدوده‌ای در بندر شهید رجایی به صورت اختصاصی برای انجام امور واردات و صادرات و ترانشیپ کالاهای کره‌ای با حضور و نظارت و پوشش کامل گمرک ایران در اختیار شرکت مربوطه قرار گیرد.

چرمن با بیان اینکه این طرح می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر کشورهای در ارتباط با بندر شهید رجایی در آینده محسوب شود، اضافه کرد: در تمامی کشورها مشکلات گمرکی وجود دارد، و اگر این مشکلات شدید باشد خواه ناخواه بر روی اقتصاد ملی کشور مربوطه تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه کره‌ای‌ها علاقه‌مند به حضور در توسعه بخش معدنی ایران هستند، اضافه کرد: کره جنوبی از معادن لازم برخوردار نیست، و این در حالیست که ما می‌خواهیم در پی درخواست رئیس جمهورمان با نگاه به توسعه کشورهای میزبان، هم به آنها کمک کنیم و هم صنعت کره را در دنیا گسترش دهیم.

چرمن در پایان خاطرنشان کرد: در هر کجا که استانداری هرمزگان لازم بداند و درخواست کند شرکت‌های کره‌ای حاضر به سرمایه‌گذاری خواهد بود و حتی می‌تواند در سایر کشورها نیز در حد توان درخواست‌های ایران را در امر صنابع و تولید محقق کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز