رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین خبر داد:

افتتاح ۱۱۶طرح عمرانی تولیدی کشاورزی در سفر رییس جمهور به قزوین

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۱:۵۰:۵۵
کد خبر: ۴۶۱۱۸۰
افتتاح ۱۱۶طرح عمرانی تولیدی کشاورزی در سفر رییس جمهور به قزوین
نیازعلی ابراهیمی پاک از افتتاح 116طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در استان قزوین همزمان با سفر دکتر روحانی به استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: همزمان با سی و یکمین سفر استانی هیات دولت به استان قزوین از 116طرح عمرانی تولیدی در حوزه کشاورزی استان قزوین رونمایی خواهد شد.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها که شامل 70طرح آب و خاک، 29طرح دام و طیور، 2طرح تعاون روستایی، هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، 4طرح باغبانی و سه طرح آبزی پروری است بالغ بر دو هزار و 207میلیارد و 18میلیون ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از طرح های مذکور ضمن بهره مندی 27خانوار روستایی از خدمات زیربنایی زمینه اشتغال یک هزار و 76نفر بطور مستقیم و یک هزار و 126نفر بطور غیرمستیقم در استان فراهم می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع طرح های قابل افتتاح در سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین 10طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی به عنوان طرح های شاخص این بخش محسوب می شوند که به صورت مستیقم و باحضور مسوولان مربوطه در این سفر به افتتاح و بهره برداری می رسند.

ابراهیمی پاک خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل افتتاح 1500هکتار سیستم آبیاری نوین در مزارع و باغات استان است که به صورت آبیاری موضعی و بارانی تغذیه می شوند.

وی ادامه داد: همچنین این طرح ها که با اعتباری معادل 144میلیارد ریال و اشتغالزایی 260نفر به صورت دائم افتتاح خواهند شد، صرفه جویی هشت میلیون و 400هزار مترمکعبی آب و همچنین افزایش 30درصدی راندمان تولید محصول را به همراه خواهند داشت.

این مقام مسوول ابراز کرد: طرح گلخانه سبزی و صیفی پورهاشم نیز در شهرستان آبیک و مساحت 13هزار مترمربع و سرمایه گذاری 14میلیارد و 500میلیون ریال با تولید سالانه 425تن سبزی و صیفی و همچنین طرح کشت و صنعت جلگه صدف در زمینه پرورش قارچ با اعتباری معادل 100میلیارد ریال و تولید سالانه 600تن قارچ خوراکی از جمله طرح های قابل افتتاح دیگر در این سفر خواهد بود.

ابراهیمی پاک اذعان کرد: همچنین طرح شاخص دیگری که در این سفر افتتاح و به بهره برداری می رسد طرح شرکت کشت و صنعت رادین دشت در شهرستان تاکستان می باشد که با ظرفیت 3000راس گاو شیری راه اندازی خواهد شد.

وی توضیح داد: البته هم اکنون این شرکت با ظرفیت 1000راس گاو شیری و تولید 54تن شیر خام به صورت روزانه در حال فعالیت است که با ارتقای آن با 480میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال 66نفر نیز به صورت دائم ایجاد می شود.

این مقام مسوول بیان کرد: همچنین کارخانه خوراک دان طیور تعاونی تامین نیاز مرغداران قزوینی در زمینی به مساحت 8هزار مترمربع با زیربنای 3هزار مترمربع با اعتباری افزون بر 80میلیارد ریال احداث شده است که با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال 35نفر در منطقه فراهم خواهد شد.

ابراهیمی پاک افزود: با اجرای این طرح شرکت مذکور قادر به تولید سالانه 50هزار تن انواع خوراک دان طیور خواهد بود.

وی در ادامه به طرح دامداری 3هزار راسی کشت و صنعت هزار جلفا شهرستان آبیک نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از 40میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که باعث اشتغالزایی 25نفر در منطقه شده که قادر به تولید 50تن شیر خام به صورت روزانه است.

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: طرح گاوداری 2200رأسی شرکت پیشگامان دامپروری دانا در شهرستان آبیک نیز با سرمایه گذاری معادل 70میلیارد ریال و اشتغالزایی 70نفر و تولید روزانه 35تن شیر خام از دیگر طرح های شاخص این بخش است که با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

ابراهیمی پاک اذعان کرد: طرح توسعه شرکت گوشت زیاران(کشتارگاه) در شهرستان آبیک هم با اعتباری معادل 40میلیارد ریال و اشتغالزایی 500نفر به صورت دائم با کشتار روزانه 1500راس دام سبک و 350رأس دام سنگین از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این سفر محسوب می شود.

وی افتتاح دو طرح پرورش ماهی گپور معمولی آبزی پروری با اعتباری معادل 5/2میلیارد ریال و اشتغالزایی هفت نفر با تولید 71تن ماهی در سال را از دیگر طرح های این بخش برشمرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی 185هکتار گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان های آبیک، بویین زهرا، تاکستان و قزوین با ظرفیت سالانه 55هزار تن تولید محصولات گلخانه ای و طرح انتقال آب در سطح 2هزار هکتار از اراضی شیبدار طارم همزمان با سفر دولت به استان قزوین انجام خواهد شد.

ابراهیمی پاک ابراز کرد: امیدواریم سفر ریاست محترم جمهور و کاروان تدبیر و امید به قزوین و افتتاح و بهره بردای طرح های عمرانی، تولیدی و کشاورزی و تخصیص اعتبارات، رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را بدنبال داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز