در راستای توسعه مناسبات اقتصادی با کشور کنیا؛

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با استاندار ناکورو دیدار و گفت‌وگو کرد

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۰۷:۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۶۵۵۵۴
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با استاندار ناکورو دیدار و گفت‌وگو کرد
نواداد گفت: آذربایجان شرقی در بخش تولید لوازم خانگی نیز دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار ایالت ناکورو کشور کنیا بر علاقمندی مدیران دولتی و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آفریقایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی نواداد در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف از جمله علمی و دانشگاهی، فرهنگی و گردشگری، صنعت و تولید و تجارت، گفت: آذربایجان شرقی در زمینه مواد غذایی دارای ظرفیت‌های فراوانی است و صادرات مواد غذایی از جمله شکلات و انواع شیرینی به کشورهای مختلف جهان انجام می‌شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی در بخش تولید لوازم خانگی نیز دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیاری است.

نواداد ابراز امیدواری کرد سفر هیات اقتصادی ایالت ناکورو به تبریز زمینه توسعه روابط دو کشور ایران و کنیا را فراهم کند و شروع همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی دو استان باشد.

استاندار ایالت ناکورو کشور کنیا هم خواستار افزایش روابط تجاری با استان آذربایجان شرقی شد و گفت: تعامل بازرگانان ایرانی و کنیایی ما را بر آن داشت تا از نزدیک از کشور دوست و برادر به وی‍ژه استان آذربایجان شرقی دیدار و از فرصت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری از نزدیک آشنا شویم.

بوگو کینوتیا اظهار کرد: ایالت ناکورو یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بخش‌های اقتصادی کنیاست و تشابهات زیادی بین این ایالت با استان آذربایجان شرقی به خصوص در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی گفت: فرصت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در بخش فرآورده‌های غذایی، تولیدات گلخانه‌ای و لبنیات در این ایالت وجود دارد و با توجه به این که تبریز یکی از تولید کنندگان عمده شیرینی و شکلات در ایران است سرمایه گذاران این استان می توانند در کنیا سرمایه گذاری کنند.

استاندار ایالت ناکورو همچنین با اشاره به تولید ماشین آلات مختلف کشاورزی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: آماده گسترش روابط تجاری و همچنین ایجاد خط تولید ماشین آلات کشاورزی و یا صادرات این ماشین آلات به کنیا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از بخش های درآمدی کنیا از بحث گردشگری تامین می شود و با توجه به جاذبه های تاریخی و اسلامی و وجود سه دریاچه بین اللمی در ایالت ناکورو دیدار های ملی و بین المللی کنیا در این ایالت انجام می شود.

کینوتیا گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب لوازم خانگی و فرش ایرانی مردم کنیا علاقمند به استفاده از تولیدات ایرانی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز