فرمانده انتظامی استان لرستان :

لزوم آموزش فرهنگ احترام و تکریم به سالمندان خانواده ها

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۰۷:۲۹:۱۷
کد خبر: ۴۶۵۶۹۱
لزوم آموزش  فرهنگ احترام و تکریم به سالمندان خانواده ها
فرمانده انتظامی استان لرستان ، سالمندان را یکی از حساس‌ترین افراد در خانواده‌ دانست و گفت: والدین باید فرهنگ احترام و تکریم به این افراد را به فرزندان خود آموزش دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،سردار "محمد قنبری " به مناسبت هفته سالمند مقارن با هفته ناجا در سرای سالمندان صدیق خرم آباد ، گفت: در دین مبین اسلام نسبت به رعایت حقوق سالمندان سفارش و تاکیدات فراوانی شده است.

وی با اشاره به سفارشات پیامبراکرم (ص) که احترام به سالمندان امت من ، احترام به من است ، گفت: اسلام به سالمندان با نظر احترام و تکریم می‌نگرد و با همه توجهی که به جوانان دارد ، با سالمندان به شیوه‌ای خاص رفتار می‌کند تا افراد جامعه ، وجود آنان را بی‌ارزش ندانند.

فرمانده انتظامی لرستان افزود: حمایت از سالمندان، از اموری است که اسلام به آن توصیه بسیاری کرده است.

قنبری گفت: سالمندان از مهمترین موهبت‌های الهی در خانواده هستند که باید احترام و عزت آنان بین افراد خانواده بیش از پیش باشد چرا که توجه به این قشر از جامعه و رفع نیازهای آنان نشاط ، شادابی و سرزندگی را بین آنان ایجاد می‌کند و آنان را از تنهایی دور می‌کند.

وی سالمندان را حساس‌ترین افراد بین خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: والدین باید فرهنگ احترام و تکریم به این افراد را به فرزندان خود آموزش دهند.

قنبری با بیان این مطلب که احترام به سالمندان باید در محیط خانواده به فرزندان و کودکان آموزش داده شود ، تصریح کرد: والدین خود به عنوان بزرگترین مدرسان به فرزندان در زمینه احترام به سالخوردگان و سالمندان هستند و باید این موضوع به طور جدی در محیط گرم خانواده به کودکان و فرزندان آموزش داده شود.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان این که سالمندان محل تجمع تجربیات فراوان زندگی هستند افزود: برای ملاحظه مسائل روحی آنان لازم است در مسائل مهم جامعه با ایشان مشورت شود تا احساس نکنند که جامعه آنان را ترک کرده است .

وی رعایت حقوق سالمندان و سالخوردگان را واجب و ضروری دانست و گفت: رعایت حقوق سالمندان از ناحیه اسلام جزو اعمال صالحه و عبادت محسوب می‌شود.

قنبری نحوه برخورد با سالمندان را نوعی امتحان الهی برای فرزندان و جوانان توصیف کرد و گفت: خداوند همواره انسان را در موقعیت‌های مختلف زندگی مورد آزمایش قرار می‌دهد و یکی از زمینه‌های امتحان الهی ، چگونگی برخورد فرزندان با والدین در دوران سالمندی است.

فرمانده انتظامی لرستان در پایان گفت: سالمندان منشأ آثار خیر و برکات فراوان در جامعه هستند و جوانان باید همواره قدردان زحمات این عزیزان بوده و با نهایت عطوفت و مهربانی با آنان رفتار کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز