استاندار اصفهان:

نباید شاهدحضور حتی یک معتاد متهاجر در اصفهان باشیم

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۰:۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۸۹۸۰
نباید شاهدحضور حتی یک معتاد متهاجر در اصفهان باشیم
استاندار اصفهان گفت:شهرداری های کلان شهرها موظف هستند ۱۰ درصد بودجه ی فرهنگی خود را در رابطه با مبارزه با موادمخدر صرف کنند.

به گزارش برنا ازاصفهان، دکتر رسول زرگرپور با بیان اینکه براساس گزارش اعلام شده از ابتدای سال تاکنون ۲۱۶۴۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است که می تواند به سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر درتشدید مبارزه در مرزهای کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این است که شاهد معتادین متهاجر در هیچ زمانی از شبانه روز بعنوان کارتن خواب در اصفهان نباشیم، اضافه کرد: اصفهان نسبت به دیگر شهرها وضعیت مناسب تری دارد و هدف ما این است که حتی یک معتاد متهاجر نیز در شهر مشاهده نشود و مقابله با معتادان متهاجر کارتن خواب یکی از طرح هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

استانداراصفهان به محدودیت های موجود در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: مکان هایی که برای نگهداری این معتادین تحت عنوان ماده ی ۱۶ وجود دارد محدود است  وبا ابلاغی که از سوی رئیس جمهور صورت گرفته، شهرداری های کلان شهرها موظف هستند ۱۰ درصد بودجه ی فرهنگی خود را در رابطه با مبارزه با موادمخدر صرف کنند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان بودجه ی خوبی در این رابطه دارد این ۱۰ درصد قابل توجه خواهد بود و و باید فرماندار و شهردار اصفهان هماهنگی هایی را در این رابطه داشته باشند تا ظرفیت های ماده ۱۶ یعنی مکانی که معتادین متهاجر را نگه داری می کنیم افزایش یابد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید این مکان ها برای بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یابد، گفت: در صورت ایجاد این ظرفیت می توانیم طرح خود را که حتی یک نفر مهتاد متهاجر کارتن خواب در شهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان نداشته باشیم به مورد اجرا گذاشته می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز