فرماندار نمین گفت:

۲.۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب نمین صرفه جویی شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۵:۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۶۹۷۸۱
۲.۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب نمین صرفه جویی شد
فرماندار نمین گفت: در چند سال اخیر با اقدامات قانونی و تخصصی انجام شده 2.6 میلیون متر مکعب در مصرف آب این شهرستان صرفه جویی شد.

به گزارش برنا،فرهاد عبدالعلی پور روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب نمین افزود: از سال 91 تاکنون در حفاظت از منابع زیرزمینی آب بیش از 76 حلقه چاه غیرمجاز در این منطقه مسدود شده است.
او با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال نیز 6 حلقه چاه غیرمجاز پرشده گفت: با انسداد این تعداد از چاه ها حدود 200 هزار متر مکعب دیگر در مصرف آب صرفه جویی شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون 61 حلقه چاه کشاورزی دارای اضافه برداشت در شهرستان پلمپ یا تقلیل داده شده است.
عبدالعلی پور بیان کرد: با هدف کنترل مصرف آب در این شهرستان 140 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های برقی و 47 کنتور بر روی چاه های دیزلی نصب شده است.
فرماندار نمین افزود: 22 مورد منابع آبی غیر مجاز که در حال بهره برداری غیرقانونی هستند نیز شناسایی شده و در مراحل پیگیری قضایی است.
او با اشاره به اینکه در سال جاری برای پلمپ 16 حلقه چاه دارای اضافه برداشت نیز دستور قضایی اخذ شده گفت: با اجرای احکام این تعداد از چاه ها حدود 475 هزار متر مکعب دیگر در مصرف آب شهرستان نمین صرفه جویی می شود.
عبدالعلی پور در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات مقتضی برای تقلیل آبدهی 65 حلقه چاه کشاورزی دارای اضافه برداشت تا پایان سال صورت گرفته بیان کرد: برخورد قانونی با اضافه برداشت ها و استفاده های غیرمجاز از منابع آبی شهرستان با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز