رییس کارگروه پیشخوان خدمات دولت در استان:

واگذاری خدمات دستگاه ها به دفاتر پیشخوان ضروری است

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۴:۴۲:۴۳
کد خبر: ۴۷۰۲۵۵
واگذاری خدمات دستگاه ها به دفاتر پیشخوان ضروری است
منوچهر حبیبی گفت: امروزه با توجه به حجم وسیع خدمات دستگاه های اجرایی واگذاری بخشی از آن ها به دفتار پیشخوان دولت امری ضروری به نظر می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و رییس کارگروه پیشخوان خدمات دولت در استان در جلسه کارگروه پیشخوان خدمات دولت با بیان اینکه اکثر دستگاه های خدمات رسان استان با حجم زیادی از مراجعات مردم جهت ارائه خدمات مواجه هستند اظهار کرد: تعداد دستگاه هایی که خدمات را واگذار نموده اند 13دستگاه می باشد که مطلوب نیست و باید طبق مصوبه دولت در جهت چابک سازی دولت دستگاه ها بخشی از خدمات خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.

حبیبی افزود: بیش از یکصد دستگاه خدمات رسان در زمینه های مختلف در استان ارائه خدمت می کنند ولی وضعیت واگذاری امور خوب نیست که باید محاسن دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای دستگاه ها و مردم اطلاع رسانی و تبیین شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر 91مجوز در زمینه دفاتر پیشخوان دولت صادر شده که 81دفتر فعال می باشد و از 186خدمت تعریف شده در استان فقط 84خدمت در این دفاتر ارائه می شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اضافه کرد: کوچک نمودن بدنه دولت طبق اصل 44قانون اساسی باید عملیاتی شود و مدیران دستگاه با واگذاری امور به مردم در جهت ایفای نقش سیاست گذاری در این زمینه گام بردارند.

حبیبی ادامه داد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای کاهش هزینه های اداری و تسهیل و تسریع در امور مردم ایجاد شده است و باید با همکاری مدیران استان این دفاتر فعال تر شوند.

وی افزود: البته باید بر فعالیت دفاتر نیز نظارت ویژه ای صورت گرفته و در گزینش افراد شاغل در این دفاتر دقت بیشتری به عمل آید چراکه اسناد مردم به عنوان یک امانت نزد این دفاتر می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز