۱۵۰ درخت کهن‌سال نیشابور خشک شد

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۲:۵۵:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۲۸۸
۱۵۰ درخت کهن‌سال نیشابور خشک شد
در جلسه هم‌اندیشی شورای اسلامی شهر نیشابور با مدیران فضای سبز راهکارها و موانع رفع معضل خشکسالی درختان در سطح این شهر بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنااز نیشابور، در پی افزایش اعتراضات به خشکسالی درختان و فضا سبز شهر نیشابور جلسه هم‌اندیشی با محوریت این موضوع بعدازظهر امروز در شورای اسلامی شهر نیشابور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری نیشابور اظهار داشت: خشک شدن درختان در شهر نیشابور دارای دو عامل اصلی است که باید به‌صورت هم‌زمان موردبررسی و توجه قرار بگیرد.

علی‌اشرفیان تصریح کرد: تنش رطوبتی حاصل از تغییر اقلیم به دلیل شرایط جویی حاکم و کمبود آب به دلیل پایین افتادن سطح سفره‌های زیرزمینی دو عامل اصلی این مشکل شده است.

وی ادامه داد: در آوندهای درختان شیره نباتی وجود دارد که باکم شدن آب، این شیره نباتی رقیق می‌شود و درختان را آسیب‌پذیرتر می‌کند و درنهایت حشرات و آفات به درختان حمله می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری نیشابور تأکید کرد: اقدامات زیادی برای رفع این مشکل از قبیل شستشوی درختان، تغذیه مصنوعی، استفاده از گونه‌های مقاوم، آموزش شهروندان، استفاده از تجربیات کارشناسان و برگزاری کلاس‌های آموزشی انجام دادیم.

اشرفیان بیان داشت: به دلیل عدم هماهنگی پروژه‌های عمرانی و فضای سبز شاهد هستیم در برخی موارد 97 درصد به فضای سبز خسارت واردشده است که پس‌ازآن تصویب شد که در هر پروژه عمرانی یک ناظر فضای سبز هم حضورداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی دوران مدیریت شهرداری سابق نیشابور طرح کاشت یک‌میلیون درخت مطرح و به نظر کارشناسان کار پسندیده‌ای بود اما یک‌میلیون درخت برای شروع زیاد بود و امکان عملی کردن آن وجود نداشت.

در ادامه حسن پارسا عضو شورای اسلامی شهر نیشابور اظهار داشت: بحث ما ضعف مدیریت نیست بحث اصلی این است که بیش از 150 درخت کهن‌سال خشک‌شده است، نقد ما به مدیران این است که چرا تا به امروز چنین گزارش داده نشده است تا سریع‌تر بررسی صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز