معاون استاندار خراسان شمالی :

برجام نوعی پدافند غیر عامل در برابر تهدیدات دشمن بود

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۷۲۶۵۴
برجام نوعی پدافند غیر عامل در برابر تهدیدات دشمن بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی توافق برجام را نوعی پدافند غیر عامل در برابر تهدیدات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی دشمن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر محمد تقی ایرانی در همایش کشوری مدیریت عملکرد سلامت در حوزه پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیر عامل که با امکانات و نیروهای غیر نظامی موظف به مقابله، جلوگیری و کند کردن حملات دشمن است، اهمیت بسیار بالاتری از پدافند عامل دارد و این اهمیت به این علت است که دشمن قبل از آن که بخواهد به حمله نظامی دست بزند، بسیاری از سرمایه ها و ظرفیت های کشور را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه در هر حوزه ای که موفق عمل کرده این عقب نشینی دشمن را هم مشاهده کرده ایم، اذعان کرد: توافق برجام نوعی پدافند غیر عامل در مقابل دشمن بود که تمام نقشه های آن ها علیه اقتصاد، فرهنگ و تمدن و سیاست خارجی ما را نقش بر آب کرد.

وی تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی علیه ایران، تخریب و هجوم به فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، تلاش برای ایران هراسی و اسلام هراسی در میان ملت ها، معرفی ایران به عنوان حامی تروریسم و کشوری خشونت طلب و عامل اختلال در نظم و امنیت بین المللی را اقدامات دشمن در حوزه پدافند غیر عامل عنوان کرد که همه آن ها با به سرانجام رساندن برجام دفع شد.

وی کاهش نرخ تورم در کشور از 43 درصد به کمتر از 8 درصد را که با همدلی و همراهی ملت با دولت تدبیر و امید انجام شد را اقدام مهم دیگری در حوزه پدافند غیر عامل عنوان کرد که تهدیدات اقتصادی زیادی عیله کشور را پاسخ داد.

حملات بیوتروریسمی علیه ملت ها موضوع مهم دیگری بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی آن را در حوزه پدافند غیر عامل مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز با شکلی از تروریسم مواجه هستیم که دیگر با موشک، اسلحه، بمب گذاری و نیروهای نظامی و ترور مستقیم وارد نمی شوند بلکه با اقداماتی نظیر آلوده کردن آب و خاک و هوا که به عنوان بیوتروریسم شناخته می شوند، سلامت مردم کشور ها را مورد حمله قرار می دهند.

دکتر ایرانی تهدیدات و حملات فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی دشمن علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران را تلاش های دشمن در حوزه پدافند غیر عامل دانست و تاکید کرد: آموزه های فرهنگی و هنری، ماهواره ها، فیلم های تلویزیونی و سینمایی، انواع مد و تغییر سبک زندگی ابزار و تسلیحات دشمن برای حمله در حوزه پدافند غیر عامل هستند که فرهنگ، تمدن و دین و اعتقادات ملت ما را با آن ها نشانه رفته اند و مقابله با این حملات و تهدیدات نیز باید با ابزارهایی از همین نوع انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف دشمن ایجاد تفرقه و جدایی بین مردم است، تصریح کرد: مقابله ما با این هدف دشمن با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، حفظ وحدت و انسجام ملی و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.

طرح تحول سلامت اقدام مهم دیگر دولت تدبیر و امید در حوزه پدافند غیر عامل بود که ایرانی به آن اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت های بکر در حوزه بهداشت و درمان است و آمادگی این را دارد تا به عناون پایلوت دهکده سلامت کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عبور سالانه 20 میلیون زائر از خراسان شمالی و بسیاری از تصادفات و حوادثی که ناشی از این موضوع است، اهمیت تقویت بیشتر مراکز فوریت های پزشکی استان به ویژه بجنورد را افزایش داده است و این قابلیت را نیز ایجاد کرده است که خراسان شمالی به عنوان مرکز معین استان های خراسان رضوی، گلستان و سمنان در حوزه فوریت های پزشکی انتخاب شود.

اولین همایش کشوری مدیریت عملکرد سلامت در حوزه پدافند غیر عامل ویژه ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی کشور امروز به میزبانی بجنورد برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز