رییس اداره محیط زیست کوهدشت عنوان کرد:

انتقال محل دفن زباله هادر شهرستان رومشکان

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۱:۵۶:۱۸
کد خبر: ۴۷۳۸۶۰
انتقال محل دفن زباله هادر شهرستان  رومشکان
مهندس طولابی رییس اداره محیط زیست کوهدشت گفت: محل دفن زباله شهری شهرستان رومشکان که مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده بود با کمک فرماندار و رایزنیهای محیط زیست رومشکان ضمن خاک پوشانی محل قدیم به مکانی جدید منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مهندس طولابی رییس اداره محیط زیست کوهدشت گفت:  محل دفن زباله شهری شهرستان رومشکان که مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده بود با کمک فرماندار و رایزنیهای محیط زیست رومشکان ضمن خاک پوشانی محل قدیم به مکانی جدید منتقل شد.

وی بابیان اینکه یکی از مسائل و معضلات مهم زیست محیطی که شهرهای بزرگ کشور با آن مواجه هستندتصریح کرد:  مدیریت مواد زائد جامد شهری، صنعتی، درمانی و خطرناک می باشد. در این میان مدیریت مواد زائد صنعتی و خطرناک یا به اصطلاح پسماند های ویژه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح آن می تواند موجب آلودگی منابع آب سطحی و زیرزمینی ، خاک، هوا در سطح گسترده ای گردد.

طولابی افزود: با توجه به مطالب ذکر شده در بالا و رویکرد کلی مدیریت جامع پسماند یکی از مراحل اساسی و محورهای اصلی در مدیریت جامع مواد زائد، مدیریت پسماندهای ویژه می باشد که توجه ویژه ای را طلبیده و لازم است سیستم مدیریت و کنترل آن در نظر گرفته شود. از موارد مهم در رویکرد کلی مدیریت جامع پسماندهای ویژه اهمیت مسئله مکانیابی محل دفع می باشد. بحث مکانیابی بسیار با اهمیت و تخصصی می باشد و مسایل بسیاری از جمله زمین شناسی و وضعیت گسلها، هیدروژئولوژی و منابع آب زیرزمینی، منابع آب سطحی، محدودیت های نظامی، شهرسازی، قانونی، فاصله و پارامترهای بسیار دیگری بایستی در نظر گرفته شده تا محلهای انتخاب شده کمترین مخاطرات زیست محیطی را در آینده داشته باشند.

بنا به گفته رییس حفاظت کمحیط زیست کوهدشت سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) از جمله روشهای نوینی است که امروزه برای انجام مطالعات مکانیابی مورد استفاده قرار می گیرد.که با استعانت از خدای متعال بتوانیم بعد از مکان دفن بتوانیم کارخانه بازیافت زباله و تفکیک آن (خشک و غیر خشک)و همچنین در سطحی بالاتر نیروگاه زباله سوز را در شهرستان کوهدشت با کمک مسئولین استانی داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز