استاندار قم:

اربعین بعد بین‌المللی نهضت امام حسین(ع) است

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۳:۴۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۵۶۰۸
اربعین بعد بین‌المللی نهضت امام حسین(ع) است
استاندار قم گفت: زیارت اربعین بعد بین‌المللی نهضت امام حسین(ع) است و باید از آن به عنوان یک فرصت مناسب بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات دستگاه‌های استان در زیارت اربعین اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های استان در خصوص اربعین صورت گرفته که باید از آن‌ها تشکر کرد، البته باید دستگاه‌های خدماتی استان که در خصوص زیارت اربعین مسؤولیت دارند، توجه داشته باشند که نباید از خدماتشان در ایام اربعین در خود شهر قم کاسته شود.

وی ادامه داد: اربعین یک زمان استثنائی است و ما باید ظرفیت عاشورا و اربعین را بشناسیم و آن را به دیگران بشناسانیم، بعد بین‌المللی نهضت امام حسین(ع) را در زیارت اربعین می‌بینیم، این یک فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم.

استاندار قم افزود: آسیب‌شناسی در مورد زیارت اربعین صورت گرفته و این آسیب‌شناسی می‌تواند موجب تکرار نشدن اشکالات در زیارت اربعین شود، همچنین این آسیب‌شناسی به بعد معنوی زیارت اربعین کمک می‌کند، باید در کار برای امام حسین(ع) اخلاص وجود داشته باشد و تمام کسانی که برای زیارت اربعین فعالیت می‌کنند، باید به این مهم توجه داشته باشند.

صادقی با اشاره به ضرورت الگوگیری از فرهنگ عاشورا اظهار کرد: باید از فرهنگ عاشورا الگو بگیریم و در فعالیت‌های خود به این موضوع استناد کنیم، علاوه بر مراسم بزرگ اربعین در شهر کربلا، در شهر قم هم در روز اربعین مراسم عزاداری برپا است و دسته‌های عزاداری در این روز در سطح شهر قم حضور دارند که باید در برنامه‌ریزی به آن‌ هم توجه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز