رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :

اردبیل جزو استان‌های موفق در تولید حبوبات است

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۴:۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۷۶۱۲۴
اردبیل جزو استان‌های موفق در تولید حبوبات است
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در تولید حبوبات به عنوان یکی از استان‌های موفق شناخته شده است.

به گزارش برنا، عدیل سروی در جلسه بررسی وضعیت تولید حبوبات اردبیل تصریح کرد: اردبیل در تولید ۱۲ محصول کشاورزی رتبه‌های یک تا ۱۰ را از آن خود ساخته که از آن جمله می‌توان ارقام حبوبات را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه موقعیت اقلیمی این استان برای تولید برخی حبوبات به ویژه عدس مطلوب است، اضافه کرد: کشت حبوبات در استان در دو نوبت بهاره و پاییزه انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به برنامه‌ریزی تولید ۲۵ هزار تن حبوبات در سال جاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به عملکرد مطلوب اراضی کشاورزی استان بتوان ۲۶ هزار تن حبوبات برداشت کرد.

سروی میزان کشت انتظاری حبوبات در نیمه دوم سال را پنج هزار و ۲۰۰ هکتار برشمرد و افزود: در کشت پاییزه کاشت دو محصول نخود و عدس برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در تولید عدس اضافه کرد: عدس اردبیل به دلیل کیفیت قابل توجه بازارپسند بوده و در بازار سایر استان‌ها از استقبال قابل توجه همراه است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین به وضعیت مطلوب استان در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور در اردبیل تولید می‌شود.

سروی با اشاره به اختصاص ۷۷۸ هزار هکتار از مساحت استان به اراضی کشاورزی تأکید کرد: با توجه به حجم اراضی بیشترین کاربری اراضی کشاورزی را در بین استان‌های دیگر داریم.

وی افزود: این استان توانسته است در تولید اغلب محصولات کشاورزی مطابق با برنامه‌های راهبردی اساسی اقدام کرده و به برنامه پیش‌بینی شده دست یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز