استاندار آذربایجان شرقی:

دنیا تشنه هنر اصیل ایرانی است / در تجارت جهانی، کیفیت یک اصل است

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۵:۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۷۶۲۲۹
دنیا تشنه هنر اصیل ایرانی است / در تجارت جهانی، کیفیت یک اصل است
جبارزاده گفت: اگر بخواهیم فرش تبریز را وارد بازارهای بین‌المللی کنیم باید به اصول تجارت بین‌الملل آشنا بوده و آن را رعایت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان فرش در جهت برندسازی این هنر صنعت، گفت: تجارت جهانی فرش باید با توجه به اصول مشتری‌مداری و کنترل کیفی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در حاشیه افتتاح کارگاه نوین فرش تبریز در شهرک صنعتی شهید رجایی، با اشاره به حمایت عملی از هنر صنعت فرش در استان، افزود: سه سال است که حمایت از صنایع فرش را آغاز کرده‌ایم و احیای این صنعت از جمله مواردی است که به جد پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی از نخستین مصوبات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان مربوط به حمایت از صنعت فرش بوده و هدف ما این است که موانع پیش رو در مسیر حرکت این صنعت را شناسایی و رفع کنیم.

جبارزاده اظهار کرد: اگر بخواهیم فرش تبریز را وارد بازارهای بین‌المللی کنیم باید به اصول تجارت بین‌الملل آشنا بوده و آن را رعایت کنیم.

وی افزود: در دنیای امروز مشتری‌مداری نخستین اصل تجارت است و باید میل و سلیقه مشتری در رنگ و نقش و نگار فرش‌های بافته شده مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رنگ قرمز در کشورهای خارجی مورد پسند مردم نیست، در حالی است که بیشتر فرش‌های تولیدی ما به رنگ قرمز است و این موضوع باید مورد توجه قالی‌بافان قرار گیرد.

وی با بیان این که در تجارت جهانی، کیفیت یک اصل است، افزود: برای ورود به تجارت جهانی باید کنترل کیفی داشته باشیم و تشکیل کارگاه‌های تولید فرش که با استفاده از فناوری‌های جدید و رعایت اصول کیفی اقدام بسیار مهم و ارزنده‌ای است که مورد حمایت دولت است.

جبارزاده با اشاره به این که نقش و نگار و طرح و رنگ فرش تبریز آرامش‌بخش روح و روان است، خاطرنشان کرد: دنیا تشنه هنر اصیل ایرانی است و برای توسعه هنر صنعت فرش تبریز در کنار تولیدکنندگان این هنر قرار داریم.

وی با بیان این که فرش، تاریخ است و نباید آن را از گذشته تاریخی جدا کرد، گفت: در طراحی فرش با استفاده از اساتید تاریخ دانشگاه تبریز تاریخ گذشته این خطه را به تصویر بکشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز