معاون استاندار خراسان رضوی:

سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه ی خانواده راهبرد برخورد با آسیب ها را مشخص کرد

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۲۶:۱۹
کد خبر: ۴۷۷۶۵۱
سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه ی خانواده راهبرد برخورد با آسیب ها را مشخص کرد
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه ی کارگروه تخصصی استانی بانوان استان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سیدجواد حسینی در این جلسه به سیاست های ابلاغی 16 گانه ی مقام معظم رهبری در حوزه ی خانواده اشاره و اظهار کرد: این سیاست ها راهبرد را در برخورد با آسیب های اجتماعی حوزه ی خانواده مشخص می کند.

وی با بیان این که مداخله ی دولت برای رفع آسیب هایی اجتماعی نیازمند اصلاحات ساختاری و اقدامات کلان است؛ افزود: با این وجود، آسیب هایی نظیر طلاق را می توان با اقدامات فوری و اتخاذ راهکارهایی عملی از جمله آگاهی بخشی به جوانان در دوره ی پیش از ازدواج کنترل کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار سال گذشته ی ثبت احوال 47 درصد طلاق ها در استان طی پنج سال نخست زندگی مشترک اتفاق افتاده است.

حسینی با اشاره به این که از این میزان طلاق، حدود 33 درصد نیز در دوره ی عقد اتفاق می افتد؛ خاطر نشان کرد: این آمار نشان می دهد ذوجین یا توانمندی کافی برای ازدواج نداشته اند یا ازدواج آن ها اشتباه بوده است.

وی به نسبت سه و نیم ازدواج به یک طلاق در استان طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: بر اساس مطالعات، اگر میزان طلاق در پنج سال نخست ازدواج از 35 درصد عبور کند باید مسئولان در آن آسیب مداخله کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به گزارش ثبت احوال میانگین سن ازدواج مردان و زنان در این استان به ترتیب 27،5 سال و 22،5 سال است لذا با احتساب افزایش پنج ساله سن ازدواج در سال های گذشته و همچنین کاهش سه ساله سن بلوغ جنسی شاهد طولانی شدن دوره ریاضت جنسی در جوانان هستیم.

حسینی افزود: ایجاد شکاف در دوره ی ریاضت جنسی باعث افزایش ارتباطات غیرمتعارف دختران و پسران و در نتیجه هدف قرار گرفتن کانون 'خانواده متعادل' می شود.

وی ادامه داد: نه می توانیم بلوغ زیستی را به تاخیر اندازیم و نه ذوجین را به ازدواج زودهنگام مجبور کنیم؛ در نتیجه دولت به راهبردهایی نیاز دارد تا آسیب های این افزایش دوره ی ریاضت جنسی را کاهش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر ضرورت تدوین برنامه ای برای حمایت مردان و زنان بعد از وقوع طلاق نیز تاکید و بیان کرد: در این راستا برقراری بیمه و مقرری برای زنان مطلقه یکی از راه هایی است که می تواند از ناهنجاریهای این قشر بکاهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مهاجرت پسران روستایی به شهرها موجب بروز پدیده دختران جامانده از ازدواج در روستاها شده که نشانگر تغییر ترکیب سنی و جنسی روستاهای مهاجرفرست خراسان رضوی است.

وحید قربانی افزود: میانگین درآمد و هزینه خانوارهای روستایی در خراسان رضوی به ترتیب حدود 120 میلیون و 140 میلیون ریال در سال است که نشانگر کاهش نقش زنان در درآمدزایی این خانوارها می باشد.

وی ادامه داد: افزایش سطح عمومی سواد در کل کشور و به تبع آن بالا رفتن سواد زنان روستایی موجب افزایش سطح مطالبات این قشر و پیچیده تر شدن مسائله ازدواج زنان روستایی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز