مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

عشایر استان اردبیل ۲۳۰ راس گوسفند به زائران اربعین هدیه کردند

۱۳۹۵/۰۸/۱۴ - ۰۱:۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۷۸۷۶
عشایر استان اردبیل ۲۳۰ راس گوسفند به زائران اربعین هدیه کردند
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: عشایر زحمتکش و انقلابی این استان 230 راس گوسفند به زائران اربعین حسینی هدیه کردند.

به گزارش برنا،قادر هنرمند  افزود: عشایر استان اردبیل علاوه بر 230 راس گوسفند، 100 کیسه برنج به وزن حدود یک تن و 200 میلیون ریال وجه نقد به زائران اربعین حسینی هدیه کردند.
وی با اشاره به این که عشایر زحمتکش و کم توقع استان همیشه و در همه حال با بصیرت و تیزبینی به وظایف اجتماعی و انقلابی خود عمل می کنند اظهار کرد: پارسال نیز عشایر منطقه حدود 300 راس گوسفند به زائرین اربعین هدیه کرده بودند.
وی عنوان کرد: عشایر غیور و باغیرت و زحمتکش استان در کمک به بازسازی عتبات عالیات، مدافعان حرم و موسسات خیریه هم پیشقدم هستند و از هیچ کمکی در کارهای خیر دریغ نکردند.
هنرمند بیان کرد: حضور مردم ایران برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی نشان از دلدادگی بی نظیر مردم ایران به اهل بیت (ع) دارد و زنده نگهداشتن اربعین حسینی تلاشی برای صیانت از دین مبین اسلام و اسرار الهی است.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با تقدیر از جامعه عشایر استان گفت: این هدایا با همکاری شبانه روزی سپاه و بسیج عشایر اصلاندوز و ستاد عتبات عالیات جمع آوری شد.
وی افزود: جامعه عشایر همواره با حضور موثر خود در همه صحنه های انقلاب پشتیبان و یاریگر کشور و نظام اسلامی بودند و این وظیفه مسئولان را در خدمت بی منت و صادقانه به این قشر زحمتکش سنگین می کند.
عشایر استان اردبیل با 80 هزارنفر هم اکنون 6درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند و خانوارهای عشایری حدود 35 درصد تولیدات لبنی و پروتئینی استان را تولید می کنند.
مجموع تولید سالانه محصولات لبنی ، زراعی و باغی عشایر استان به 160 هزار تن در سال می رسد.
عشایر ایل شاهسون 1.5 میلیون واحد دامی دارد و 11 هزار تن گوشت ، 42 هزار تن شیر و یک هزار و 500 تن شیر تولید می کنند و نقش مهمی در خودکفایی اقتصادی دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز