فرماندار قرچک:

راه اندازی گلخانه هیدروپونیک در شهرک صنعتی قرچک/ کاشت پسته در دستور کار

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۰:۴۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۰۰۱
راه اندازی گلخانه هیدروپونیک در شهرک صنعتی قرچک/ کاشت پسته در دستور کار
فرماندار شهرستان قرچک از آمادگی شهرک صنعتی برای توسعه کشت گلخانه ای و راه اندازی گلخانه هیدروپونیک خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، مسعود مرسلپور در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان قرچک که با محوریت توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ خوراکی که با حضور علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: یکی از محورهای مورد بحث جلسات اقتصاد مقاومتی که نتایج مثبتی به همراه داشته مسائل مربوط به کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کشت کلزا و توسعه کشت گلخانه ای است که بخشی از امور مذکور بایستی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دنبال شود.

وی گفت: نزدیک 8 هزار هکتار زمین قابل کشت در شهرستان قرچک وجود دارد و به دلیل مشکلاتی که در گذشته وجود داشته کشت نشده اند اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بخشی از این معضلات مرتفع شد.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان قرچک ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از اراضی مذکور کشت نمی شود و شهرستان نیز تراکم جمعیتی بالایی دارد و عدم کشت این زمین ها به آمار بیکاری در روستاها افزوده نیاز است برای این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های کارشناسی صورت گرفته و مستعد بودن اراضی و وجود متقاضی برای کشت این زمین ها نیاز است حقابه کشاورزی قرچک افزایش یابد.

توسعه کاشت پسته در دستور کار است

مرسلپور با اشاره به اینکه قرچک توسعه کاشت پسته را در دستور کار قرار داده است، افزود: یکی از مشکلات کشاورزان نبود تضمین خرید محصولات آنهاست، خوشبختانه با نامه ای که به وزیر محترم جهاد کشاورزی در این خصوص زده شد بخشی از مشکلات دامداران به خصوص در عرضه شیر مرتفع شد اما مشکل کشاورزان همچنان باقی است.

وی از آمادگی برای تشکیل شرکت تعاونی در شهرستان برای تامین نهاده ها به قیمت مناسب و برنامه ریزی برای فروش محصولات کشاورزی برای ورود به بازار مصرف خبر داد.

فرماندار قرچک گفت:‌همچنین آمادگی لازم برای توسعه کشت گلخانه ای هیدروپونیک در 130 هکتار از اراضی شهرک صنعتی مهیاست.

گفتنی است در این جلسه بخشدار مرکزی قرچک، سرپرست برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری، عباس عامری معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیر امور سرمایه گذاری و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان تهران و اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرچک نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز